Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre om noe jeg har lurt litt på! :-)

For et par uker siden eller deromkring skrev du i et innlegg at kondom

suger noe ufattelig. Jeg repliserte at hvis det virkelig forholdt seg slik, skjønte jeg ikke hvorfor menn ikke benytter seg mer av kondomer!! ;-)

Ettersom jeg jo følte at det var en artig kommentar har det forundret meg at den ble fullstendig forbigått i stillhet, og derfor lurer jeg nå på:

Er det bare "gamle" damer som meg, som ikke er komfortable med den nye bruken av dette verbet, som synes at den slags kommentarer er litt festlige? *s*

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

28

• morsan

6

• hare1365380455

6

• amber sun

4

Gjest Mr. Pusten

Velkommen hjem :o)

Jeg bare lurte på en ting ..... overskriften din da du sendte oss noen ord fra Rhodos

100 kilo fårikål i Hallingdal .....

Er du opprinnelig en Hallingdøl eller ??? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg ...

Det er noe du ikke har fått med deg :)

39,36 i feber.

Er ikke det ganske mye?

Eller måler jeg feil? Altså: Jeg la termometeret under tunga. Er liksom ikke helt sikker på hvor i munnen jeg skal plassere det.

Det er ganske mye for en voksen mann, ja.

Om man måler i munnen kan man måle for lite, men (per def) ikke måle for mye.

Annonse

ShitDiddelyDo

Gir det noe særlig forskjell, da?

Om du holder munnen lukket en stund vil vel varmen fordele seg uansett?

(Dette er en avansert for for 'vet ikke')

Oki, for jeg vet i hvert fall at jeg har følt meg mye, mye verre enn dette tidligere, så jeg mistenker selvsagt at den viste for høyt.

Men jeg er litt svimmel, jævla varm, og litt treg (tregere enn normalt. :) ).

Nå målte jeg oppe (mot ganen), og da var den 39,07

ShitDiddelyDo

Gir det noe særlig forskjell, da?

Om du holder munnen lukket en stund vil vel varmen fordele seg uansett?

(Dette er en avansert for for 'vet ikke')

Midt i munnen, uten å være i nærheten av noe legeme, målte den 38.1.

Det høres mer sannsynlig ut sånn jeg føler meg.

ShitDiddelyDo

Jeg må bare spørre om noe jeg har lurt litt på! :-)

For et par uker siden eller deromkring skrev du i et innlegg at kondom

suger noe ufattelig. Jeg repliserte at hvis det virkelig forholdt seg slik, skjønte jeg ikke hvorfor menn ikke benytter seg mer av kondomer!! ;-)

Ettersom jeg jo følte at det var en artig kommentar har det forundret meg at den ble fullstendig forbigått i stillhet, og derfor lurer jeg nå på:

Er det bare "gamle" damer som meg, som ikke er komfortable med den nye bruken av dette verbet, som synes at den slags kommentarer er litt festlige? *s*

Jeg tror kanskje bare du er litt out of date. :)

For meg er uttrykket "suger" så gammelt at det har blitt et vanlig ord i mitt vokabulær, og det er ingen tvil om hva det betyr. :)

ShitDiddelyDo

Velkommen hjem :o)

Jeg bare lurte på en ting ..... overskriften din da du sendte oss noen ord fra Rhodos

100 kilo fårikål i Hallingdal .....

Er du opprinnelig en Hallingdøl eller ??? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg ...

Nei, den der har egentlig en fornuftig forklaring.

På stranda jeg lå på, Elli Beach, kom det daglig en greker rundt og delte ut reklame for en restaurant. Hver dag. Og han skøyt ut norske setninger med et slikt tempo at det kunne se ut som om noen hadde puttet penger, store penger, på ham.

Han var så voldsom at man bare måtte le.

Og setningene var som så:

100 kilo fårikål i Hallingdal, Heia Hamkam, Goddag Goddag, osv.

Han kunne sannsynligvis ikke et ord norsk, men så ut til å ha pugget noen dusin tullete setninger. De snakket han til gjengjeld nesten helt rent. :)

Annonse

Jeg tror kanskje bare du er litt out of date. :)

For meg er uttrykket "suger" så gammelt at det har blitt et vanlig ord i mitt vokabulær, og det er ingen tvil om hva det betyr. :)

*S* Jeg har jo selvsagt forlengst fått med meg den nye betydningen av ordet, uten at jeg dermed bifaller det eller synes at det er et godt ord! ;-)

Så på dette området er jeg mer enn gjerne "out of date", jf dine egne ord! ;-)

Men egentlig synes jeg at det er litt merkelig at noen som tross alt ikke er sååå innmari mange årene yngre enn meg (du er over 30, ikke sant? *S*) har blitt så "blind" på ordet at man ikke lenger ser det komiske i at nettopp en kondom suger! ;-)

Det er jo ikke så mange år siden det verserte en vits på e-mail om at menn nå hadde begynt å bruke Always bind, fordi den suger såååå bra! ;-)

Men det er sikkert bare meg, men jeg synes ihvertfall at det blir en smule komisk med sugende kondom! :-) En kraftig forbedring fra den knudrete, vil kanskje noen si. *he he*

ShitDiddelyDo

*S* Jeg har jo selvsagt forlengst fått med meg den nye betydningen av ordet, uten at jeg dermed bifaller det eller synes at det er et godt ord! ;-)

Så på dette området er jeg mer enn gjerne "out of date", jf dine egne ord! ;-)

Men egentlig synes jeg at det er litt merkelig at noen som tross alt ikke er sååå innmari mange årene yngre enn meg (du er over 30, ikke sant? *S*) har blitt så "blind" på ordet at man ikke lenger ser det komiske i at nettopp en kondom suger! ;-)

Det er jo ikke så mange år siden det verserte en vits på e-mail om at menn nå hadde begynt å bruke Always bind, fordi den suger såååå bra! ;-)

Men det er sikkert bare meg, men jeg synes ihvertfall at det blir en smule komisk med sugende kondom! :-) En kraftig forbedring fra den knudrete, vil kanskje noen si. *he he*

Men det er snakk om en del år. Jeg husker da jeg første gang hørte det. Det var en i klassen min på vidergående for ca. 10 år siden som oversatte det engelske betydningen "that sucks", og syntes det var uhyre morsomt.

Noen år etter var det jo allemannseie. Lurer faktisk på om han er opphavet til ordet! :)

Men det er snakk om en del år. Jeg husker da jeg første gang hørte det. Det var en i klassen min på vidergående for ca. 10 år siden som oversatte det engelske betydningen "that sucks", og syntes det var uhyre morsomt.

Noen år etter var det jo allemannseie. Lurer faktisk på om han er opphavet til ordet! :)

*he he* han hadde sikkert hørt det fra noen andre han også.

Jeg husker ikke helt når jeg hørte den norske varianten, men det er en god del år siden. Og da hadde jeg forlengst plassert det som litt fjortiss-språk! ;-)

Men jeg kan av og til høre ordet brukt av folk som er ca 35 år, men da dreier det seg ALLTID om single folk som er adskillig mer ute på byen enn meg, og som der sikkert treffer mange av dem som var fjortisser for 10 år siden eller når det var ordet ble oversatt til norsk. *he he*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...