galla1365380897 Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 For to år siden fikk jeg et veldig anfall av noe legene mente måtte være gallestein, siden jeg tidligere hadde fått påvist gallestein ved en undersøkelse. Ble innlagt på sykehus og klargjort for operasjon. Etter påtrykk fra mannen min, som ikke syns symptomene var typisk for gallesteinsanfall, ble det tatt røntgenbilder som viste at det var nyrestein som hadde forårsaka anfallet. Operasjonen ble avlyst, jeg fikk satt inn en stent og satt på venteliste for knusing av steiner ved hjelp av ultralyd. I ettertid har jeg spurt om ikke gallen skal fjernes, men fått til svar at den kan du bare ha. Steinen er for stor til at den kan føre til anfall, sier de. Ved ultralyd ifm magesmerter i januar, fikk jeg vite at gallesteinen var 3 cm. Er det sånn at steinen bare fortsetter å vokse, og er det sånn at ikke galleblæra skal fjernes uten at det oppstår betennelser eller andre plager? Jeg syns jeg konstant kjenner steinen oppunder ribbeina, spesielt når jeg sitter. Det er ikke vondt, men heller litt plagsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195812-gallestein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.