Gjest dagens kveld Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Vi skal på en konsert i kveld. Mannen gikk tidlig på vorspiel, mens konen (meg) er hjemme med barna til barnevakten kommer rundt 21/22. Hvorfor er det slik at det er gitt at konen blir hjemme og tar seg av barna, mens mannen slipper ansvar og kan feste løs? Da blir det også slik at konen må tidlig opp neste morgen, mens mannen slipper å tenke på at han må tidlig hjem. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Selvfølgelig skal det ikke være sånn. Den som går på vorspielet må opp med ungene dagen etter. Den andre får gå på nachspiel og sove utover formiddagen. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Dette er jo noe dere burde bytte på. Han gikk ut tidlig i dag, du går ut tidlig neste gang. Enkelt og greit. Er han ikke med på det får du fortelle han hvor landet ligger. 0 Siter
Gjest dina2 Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 makan, her må du sette ned foten. Hørtes fryktelig urettferdig ut. Det bør være en selvfølge at dere har vær sin gang å løpe avgårde tidlig å stå opp med barna. Når jeg hører sånnt er jeg glad for at jeg er blitt singel igjen:) 0 Siter
Gjest quento Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Sånn har ikke vi det, i hvertfall. Det må jo være du som er dum her. Hvem finner seg i slik urettferdighet? 0 Siter
Gjest RødRubin Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 "Hvorfor er det slik at det er gitt at konen blir hjemme og tar seg av barna, mens mannen slipper ansvar og kan feste løs?" Det er ikke slik, men noen kan velge å ha det slik. Hvis det er slik hos dere og dere har ikke avklart at det skal være slik så er det på tide at dere gjør det. Det var slik før i tiden fordi mannen bestemte over konen, og slik er det fremdeles i mange land. I dag er vi så heldige at vi lever i et land hvor likestillingen har gitt kvinner lovfestet rett på linje med menn. På hjemmefronten så har de fleste en diskusjon og en enighet om slike ting. 0 Siter
Gjest RødRubin Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Sånn har ikke vi det, i hvertfall. Det må jo være du som er dum her. Hvem finner seg i slik urettferdighet? Man trenger ikke å være dum selvom noe er urettferdig. Du kan da ikke påstå at befolkningen i den tredje verden er dumme alle sammen selvom de blir urettferdig behandlet. 0 Siter
Gjest feminist Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Dette er ikke en del av det å være kvinne, det er en del av det å være dum og spille martyr. Neste gang er det vel din tur? Eller stoler du ikke på at han klarer å være alene med barna? 0 Siter
Gjest dagens kveld Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Sånn har ikke vi det, i hvertfall. Det må jo være du som er dum her. Hvem finner seg i slik urettferdighet? Det er ikke slik hver gang vi skal noe, men det ligger i kortene at jeg skal ta meg av barna. Men jeg kan gå ut med venninner mens han er hjemme og omvendt. Og jeg er ikke dum. 0 Siter
Gjest dagens kveld Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Dette er ikke en del av det å være kvinne, det er en del av det å være dum og spille martyr. Neste gang er det vel din tur? Eller stoler du ikke på at han klarer å være alene med barna? Selvsagt stoler jeg på ham. Det er ikke det det går på. 0 Siter
Gjest quento Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Det er ikke slik hver gang vi skal noe, men det ligger i kortene at jeg skal ta meg av barna. Men jeg kan gå ut med venninner mens han er hjemme og omvendt. Og jeg er ikke dum. Sorry... jeg skulle ha skrevet "dum" i anførselstegn, eller brukt et annet ord. 0 Siter
org Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Kan du ikke avtale med mannen din at han tar barna i morra tidlig, siden han fikk dra tidlig på vorspiel? 0 Siter
cecily Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Det er ikke slik hver gang vi skal noe, men det ligger i kortene at jeg skal ta meg av barna. Men jeg kan gå ut med venninner mens han er hjemme og omvendt. Og jeg er ikke dum. Dersom dere bytter på hvem som er hjemme og hvem som går ut, hvorfor snakker du om typiske kvinneroller da? 0 Siter
zirca Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 "mens mannen slipper ansvar og kan feste løs? Da blir det også slik at konen må tidlig opp neste morgen, mens mannen slipper å tenke på at han må tidlig hjem." Det blir bare slik hvis du vil det skal være slik Snakk med han, så ordner deg seg nok Kos dere på konserten! 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Er det "gitt" da? "................................." 0 Siter
Gjest dagens kveld Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Er det "gitt" da? "................................." Det virker som det. Mannen kan planlegge uten å tenke på f.eks. barnevakt. 0 Siter
Gjest dagens kveld Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 "mens mannen slipper ansvar og kan feste løs? Da blir det også slik at konen må tidlig opp neste morgen, mens mannen slipper å tenke på at han må tidlig hjem." Det blir bare slik hvis du vil det skal være slik Snakk med han, så ordner deg seg nok Kos dere på konserten! Takk.:-) 0 Siter
Gjest dagens kveld Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Kan du ikke avtale med mannen din at han tar barna i morra tidlig, siden han fikk dra tidlig på vorspiel? Jeg prøvde å få ham til å stå opp i morges, men det var nytteløst. 0 Siter
favn Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Er det gitt? Nei. Dette er jo deres private ordning. 0 Siter
Velouria Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det er jo tydeligvis noe du gir ham OK på, så da gjør han det så klart. Det hadde sikkert jeg også det, om partneren min ikke hadde sagt at det ikke var greit. Å snakke sammen pleier å være en god ide. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.