Gå til innhold

kvinnerollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som det. Mannen kan planlegge uten å tenke på f.eks. barnevakt.

Tror det varierer fra forhold til forhold. Jeg synes ihvertfall ikke det burde være slik med mindre begge vil ha det sånn.

"...................................."

Gjest dagens kveld
Skrevet

Tror det varierer fra forhold til forhold. Jeg synes ihvertfall ikke det burde være slik med mindre begge vil ha det sånn.

Det er noe vi har snakket om, men jeg har nok skyld i at det blir slik. Jeg sier at han bare kan gå, og så klager jeg etterpå.... Det blir bare surt og dumt. Så da har det nok blitt en vane at det er jeg som ordner tingene hjemme, og så kan han gå ut når han har lyst. Men jeg mener at han burde se at han kan være den som drar tidlig hjem og som ikke drikker så mye en kveld.

Skrevet

Det er noe vi har snakket om, men jeg har nok skyld i at det blir slik. Jeg sier at han bare kan gå, og så klager jeg etterpå.... Det blir bare surt og dumt. Så da har det nok blitt en vane at det er jeg som ordner tingene hjemme, og så kan han gå ut når han har lyst. Men jeg mener at han burde se at han kan være den som drar tidlig hjem og som ikke drikker så mye en kveld.

Ah, men det er et klassisk problem. Dere kvinner sier sånt, og så forventer dere at vi skal skjønne at det er ikke det dere egentlig mener. Men ofte så skjønner vi ikke det, og dere blir sure. Her må det to ting til: Du (kvinne) må forsøke å "tilpasse" deg hans kommunikasjonsnivå til en viss grad, og han må forsøke tilsvarende med deg. Kommunikasjon: En klisjé, men ikke uten grunn.

".................................."

Gjest dagens kveld
Skrevet

Ah, men det er et klassisk problem. Dere kvinner sier sånt, og så forventer dere at vi skal skjønne at det er ikke det dere egentlig mener. Men ofte så skjønner vi ikke det, og dere blir sure. Her må det to ting til: Du (kvinne) må forsøke å "tilpasse" deg hans kommunikasjonsnivå til en viss grad, og han må forsøke tilsvarende med deg. Kommunikasjon: En klisjé, men ikke uten grunn.

".................................."

Han bør vel forstå at det er litt urettferdig at det alltid er jeg som drar tidlig hjem og som står opp med barna? Det er sjelden at vi går ut, så det er ikke et problem vi har hver helg.

Skrevet

Han bør vel forstå at det er litt urettferdig at det alltid er jeg som drar tidlig hjem og som står opp med barna? Det er sjelden at vi går ut, så det er ikke et problem vi har hver helg.

Joda...bør og bør...men hvis du aldri sier det i klartekst, så kan det hende han tror at du egentlig vil ha det slik? Jeg bare foreslår ting her - jeg mener ikke å kritisere.

Clue1365380406
Skrevet

Du må da si fra om hvordan du vil ha det.

Og neste gang drar du ut tidlig.

Skrevet

Må si jeg synes du hø

res fryktelig umoden ut. I stedet for å si fra til mannen din når planene for kvelden ble lagt hvordan du ville ha det så legger du ut et innlegg på DOL for å gi uttrykk for at du er misfornøyd i form av å spørre om "kvinnerollen"?!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...