Gå til innhold

Opphetet kropp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde blitt veldig glad for svar. Jeg har en kjæreste som ikke vil gå til legen med sitt problem. Kroppen hans blir plutselig veldig varm, og han blir helt satt ut. Han sier det begynner med en følelse i magen. Det oppstår gjerne i pressede situasjoner, mye mennesker, men han kan også bli varm og sliten bare av å sitte inntill meg å se på TV, eller kose. Det tærer litt på forholdet, for det er ikke annet jeg kan gjøre enn å holde meg unna han. Det er jo mest sannsynlig en psykisk reaksjon, men det plager han så veldig, og han bli så nedenfor. Tidligere har han vært hos legen med en trykk-lignende følelse på siden av hodet, der legen trodde han hadde tette bihuler. Da legen så på bildene at det ikke var noe, ble han så skuffet. Derfor vil han ikke gå til legen nå eller. Er det noe vi kan gjøre?? Anbefaler du å gå til legen? Hilsen en fortvilet Linda25

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195839-opphetet-kropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er viktig at han har en fastlege han kan kommunisere godt med. Høres ut som dette ikke er tilfelle; ble han skuffet over at "diagnosen" bihulebetennelse viste seg ikke å være riktig, eller over måten legen formidlet svaret på? De fleste former for hodepine synes jo ikke på bilder; det betyr ikke at pasienten ikke har vondt! Høres ut som partneren din kanskje har et problem ifht å hevde seg selv, og/eller at han har sosial angst. Rødmer han samtidig med at han "blir varm?". Hvis det er psykisk årsak vil det kunne hjelpe godt med spesiell "eksponeringsterapi hos kvalifisert psykolog. Det er viktig at han ikke gradvis lærer seg mer og mer "unngåelsesadferd". du kan hjelpe ham ved IKKE åtrekke deg unna ved disse "anfallene". men synes han bør til en generell helsesjekk. Blodtrykk bør sjekkes under et anfall. Det finnes enkelte sykdommer som kan gi perioder med varme/rødming, hurtig puls og høyt blodtrykk; kan være overaktivitet i binyrene. Fastlegen kan være behjelpelig med å henvise videre til psykolog dersom det ikke finnes noen fysisk forklaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195839-opphetet-kropp/#findComment-1375287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...