Gjest Linnea Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Jeg er for tiden sykemeldt "møtt veggen", legen sa til meg at som oftest så finner man ikke noe galt på blodprøver i slike sammenhenger, selv om man mange ganger kan ha symptomer som skulle tilsi mulige mangler. jeg kan ikke pr. i dag si at min nåværende jobb har gjort meg syk, men min tidliger jobb samt det å ha et barn som krever enormt mye oppfølging, jeg har ikke noe mer å gi, gråter lett er trett mer eller mindre hele dagen +++, det jeg lurer på er hvordan legen (e) diagnostiserer slike lidelser. det er jo ikke en direkte sykdom, men man føler seg psyksik syk på et vis, jeg bare lurer på dette for det er jo enkelte tilfeller som er såkalte tvilstilfeller m/ tanke på Trygde kontoret, blir såkalte "møtt veggen" /"utbrent" diagnoser, diagnostisert som psykisk?, eller? i mitt tilfelle er det jo ikke jobben jeg pr. i dag har som er skyld i at jeg føler meg syk (utslitt), men mer et resultat av en tidligere jobb, forsøkte å gjøre noe med situasjon med å bytte jobb, men det var etter at alt roet seg "at det sa pang" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19587-hva-er-et-tvilstilfelle-i-forb-m-sykemelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Til Linnea Det er ikke lett å trekke en eksakt grense for hva som gir grunnlag for sykemelding. Hovedregel er dog at visse medisinske kriterier skal legges til grunn. "Utbrent" diagnosene vil ofte bli kategorisert som psykisk relaterte. Utbrenthet og medfølgende funksjonelle plager og symptomer ofte grunnlag godt nok for en sykemelding. Det viktigste er videre å forsøke å finne årsaker og eventuelt starte riktig form for behandling. Dette innebærer også samtale og eventuelt videre henvisning til psykolog eller psykiater hvis det anses påkrevet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19587-hva-er-et-tvilstilfelle-i-forb-m-sykemelding/#findComment-86192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.