sørnorge22 Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Våknet i natt av at ansiktet mitt føltes rart, det klør og føles hovent, så meg i speilet og huden er i ferd med å få fullt av kuler! Jeg er syk, dvs lett forkjølelse, pluss at jeg for noen dager siden opplevde å finne et stikk eller noe på låret som lagde en stor kul, ble rødprikkete og klødde. Jeg tror jeg enten reagerer allergisk mot et stikk, eller at jeg kan ha spist noe, noen som vet? Kan legen hjelpe?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195876-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse26 Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg håper jeg kan hjelpe. Det høres ut som du kanskje har fått en allergisk elveblest reaksjon. Kanskje "bare" på forkjølelsen i seg selv. Er det røde "områder" med litt hevelse du har? Dette kan komme i begrensede områder på kroppen eller være over hele og se passe jævlig ut. Det er IKKE farlig og forbigående. Men begynner man å hovne opp i svelget så må du på legevakten å få adrenalin. Er det ikke så ille så kan du bare be fastlegen din om AERIUS. Det er et antihistamin som Zyrtec men bedre mener hudlegen jeg har vært hos. Jeg fikk det plutselig for mange år siden uten å noen gang finne årsaken. Det kan være en allergisk reaksjon på nærmest hva som helst. Kan være vanskelig å finne ut hva.Jeg vet alt om elveblest. Så bare spør videre om det trengs. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195876-hjelp/#findComment-1371331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sørnorge22 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Jeg håper jeg kan hjelpe. Det høres ut som du kanskje har fått en allergisk elveblest reaksjon. Kanskje "bare" på forkjølelsen i seg selv. Er det røde "områder" med litt hevelse du har? Dette kan komme i begrensede områder på kroppen eller være over hele og se passe jævlig ut. Det er IKKE farlig og forbigående. Men begynner man å hovne opp i svelget så må du på legevakten å få adrenalin. Er det ikke så ille så kan du bare be fastlegen din om AERIUS. Det er et antihistamin som Zyrtec men bedre mener hudlegen jeg har vært hos. Jeg fikk det plutselig for mange år siden uten å noen gang finne årsaken. Det kan være en allergisk reaksjon på nærmest hva som helst. Kan være vanskelig å finne ut hva.Jeg vet alt om elveblest. Så bare spør videre om det trengs. Mvh Hei!Takk for svar:) det viste seg å være et akutt tilfelle av elveblest ja! Kortisontabletter hjalp etter bare noen få timer, og ansiktet mitt var tilbake til normalen:) Men jeg ble veldig engstelig; ansiktet hovna opp og jeg fikk store kuler under huden - huff!!! Reagerte antagelig på jordbær som jeg hadde spist dagen før dette skjedde. Er visst ofte sånt man reagerer på. Takk for svaret, uansett:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195876-hjelp/#findComment-1371577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.