Gå til innhold

Tvangshandlinger.


joni54

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg med en tenåring som har begynt å utføre ritualer for at ting skal forbli like bra som de er nå, eller for å føle seg trygg i enkelte situasjoner? Hun er ellers sosial, veltilpass, skoleflink og aktiv. Hun er snill, litt for snill syns jeg. Dette har utviklet seg over et par måneder, muligens lengre uten at jeg har vært klar over det. Dette selv om vi har et veldig nært forhold. Er dette bare en overgangsfase, eller skal jeg være veldig obs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det hun gjør spesifikt som du reagerer på?

Bl.a. må skoene i gangen stå på millimeter presis linje og hun kommer tilbake flere ganger for å sjekke. Hun har en kjæreste og for at det skal forbli like bra mellom dem så sier hun at hun må rette på alle frynsene på alle mattene i huset, Gang på gang.Vi har et veldig godt forhold oss i mellom, så hun er åpen om dette. Vi prater om det, men det virker ikke som om hun tar det innover seg. Jeg vet selv jeg har har tendenser til det samme, men det har gått over. Er det noe i at det kan være arvelig betonet? Skal jeg overse det og håpe at det går over, eller bør jeg gjøre noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bl.a. må skoene i gangen stå på millimeter presis linje og hun kommer tilbake flere ganger for å sjekke. Hun har en kjæreste og for at det skal forbli like bra mellom dem så sier hun at hun må rette på alle frynsene på alle mattene i huset, Gang på gang.Vi har et veldig godt forhold oss i mellom, så hun er åpen om dette. Vi prater om det, men det virker ikke som om hun tar det innover seg. Jeg vet selv jeg har har tendenser til det samme, men det har gått over. Er det noe i at det kan være arvelig betonet? Skal jeg overse det og håpe at det går over, eller bør jeg gjøre noe?

Vet ikke. Jeg var mer nysgjerrig og så ikke klart hva du reagerte på.

Mulig du får andre svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Det var på denne måten jeg fant ut at min datter ikke hadde det bra. Men jeg lot det gå for lang tid, trodde hun taklet livet godt siden hun alltid var snill og omsorgsfull og sosial... De dystre tankene hennes tok jeg som en ting man bare må igjennom i tenårene. Men hun gikk inn i en psykose, og trenger lang tid for å bli bra. Håper ikke dette skremmer deg for mye, men ta det på alvor - hun trenger kanskje hjelp! Jeg sliter med masse skyldfølelse og sorg fordi jeg ikke så problemet tidligere enn jeg gjorde... Det er veldig bra at du spør om råd! Og at du bryr deg, da går det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fint at du bryr deg om datteren og følger med:)

Vil anbefale og følge litt med, og evnt ta kontakt med hennes fastlege.

Se forøvring, www.ananke.no

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...