Gå til innhold

Hvor mange forskjellige formler må en forholde seg til i medikamentlære?

Anbefalte innlegg

Gjest eller hva?
Skrevet

Det kommer vel an på typen studium.

Jeg vil tro at farmasøyter og leger må lære noen flere enn hjelpepleiere selv om alle har "medikamentlære".

Skrevet

Det kommer vel an på typen studium.

Jeg vil tro at farmasøyter og leger må lære noen flere enn hjelpepleiere selv om alle har "medikamentlære".

Vernepleiestudiet.

Gjest det er mannen sin det
Skrevet

Jeg har tatt medikamentregning på sykepleien, og der var det da ikke noe formler å kunne i det hele tatt egentlig. Jeg brukte i alle fall ikke det. Men det var noen som brukte en type "formler" for å løse fortynnings oppgaver mener jeg å huske. Men har man matematisk forståelse trenger man det ikke. Tviler på om medikamentregninga er noe vanskeligere på vernepleier studiet

Skrevet

Det viktigste er vel å forstå utregningen, ikke å pugge noen formler? Jeg klarte oppgavene jeg fant på nettet uten noen medisinsk utdanning eller formler. Brukte mine regnekunnskaper fra oldtiden, + mattekunnskaper + litt sunt bondevett...

Skrevet

*graver i hjernen*

Tror det er slik:

Mengde=Dose*Styrke

Mengde/Dose=Styrke

Mengde/Styrke=Dose

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...