Gjest Junge Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Kunne tenke meg å vite hvordan disse formlene er? 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det kommer vel an på typen studium. Jeg vil tro at farmasøyter og leger må lære noen flere enn hjelpepleiere selv om alle har "medikamentlære". 0 Siter
Gjest Junge Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det kommer vel an på typen studium. Jeg vil tro at farmasøyter og leger må lære noen flere enn hjelpepleiere selv om alle har "medikamentlære". Vernepleiestudiet. 0 Siter
Gjest det er mannen sin det Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg har tatt medikamentregning på sykepleien, og der var det da ikke noe formler å kunne i det hele tatt egentlig. Jeg brukte i alle fall ikke det. Men det var noen som brukte en type "formler" for å løse fortynnings oppgaver mener jeg å huske. Men har man matematisk forståelse trenger man det ikke. Tviler på om medikamentregninga er noe vanskeligere på vernepleier studiet 0 Siter
fresja Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det viktigste er vel å forstå utregningen, ikke å pugge noen formler? Jeg klarte oppgavene jeg fant på nettet uten noen medisinsk utdanning eller formler. Brukte mine regnekunnskaper fra oldtiden, + mattekunnskaper + litt sunt bondevett... 0 Siter
Elbereth Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 *graver i hjernen* Tror det er slik: Mengde=Dose*Styrke Mengde/Dose=Styrke Mengde/Styrke=Dose 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.