Gå til innhold

Nedtrapping av Cipramil


Gjest vil være anonym

Anbefalte innlegg

Gjest vil være anonym

Jeg prøvde å trappe ned i sommer med å gå ned til en halv tablett eller 10 mg om dagen. Ble så urolig at jeg gikk rett opp til hel tablett igjen. Nå har jeg snakket med legen min, og hun mener at jeg bør prøve å trappe ned igjen men saktere. Begynne å gå ned til en halv tablett ca. hverannen dag i to til tre uker, for så å redusere dosen om enda en halv tablett for en periode.

Noen som har erfaring med dette? Jeg har gått på Cipramil i tre år, og fungerer helt normalt nå. Jeg har sovet normalt de siste to årene, og jobbet fulltid. Har hatt små nedturer innimellom med korte sykemeldinger, men legger ikke særlig vekt på det. Lever et godt liv nå, og vil ikke tilføre kroppen noe ekstra hvis ikke det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter så lang behandling anbefales nedtrapping med 25% (dvs 5mg) per måned.

15 mg en måned

10 mg en måned

5 mg en måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil være anonym

Etter så lang behandling anbefales nedtrapping med 25% (dvs 5mg) per måned.

15 mg en måned

10 mg en måned

5 mg en måned

Snakket netopp med en venn av meg som er psykiater og anbefaler mye saktere nedtrapping.

Der var det snakk om å redusere dosen med 20 milligram i uken i to uker og videre til jeg var nede i 10 mg om dagen. Da skulle jeg stå på det i to måneder og siden begynne den sakte nedtrappingen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...