Gå til innhold

NHD: Seroquel, serumspeil?


Gjest litt sinna, grrrrrrrrr...

Anbefalte innlegg

Gjest litt sinna, grrrrrrrrr...

Hei!

Får seroquel 50 + 100 mg mot tankekaos. Det er nå snakk om å måle serumspeil for å se om jeg får nok av denne medisinen.

Det jeg ikke skjønner er hvordan en behandler kan si at dette er riktig terapeutisk dose for deg når det er mine tanker det gjelder å holde "styr på?"

Hadde skjønt det hvis jeg var psykotisk eller schizofren. Da kan en vel ut ifra tidligere erfaringer si at effekt inntrer etter så mange mg. ( serumspeil innenfor et visst område).

Dette blir sikkert rotete. Det jeg mener er at jeg har nok effekt av denne medisinen med den dosen jeg står på. Om jeg tar serumspeil og dette viser at jeg får for lite medisin, så kommer jeg ikke til å gå med på å øke dosen uansett. Har forsøkt større dose over lengre tid og føler meg da helt utafor, sover og er i dårlig form hele tiden (blir jo meget snill å ha med å gjøre da, lite å gjøre for behandleren min kanskje, he, he).

Så hva er så hensikten med serumspeil? Det er vel bare meg selv som kjenner innsiden av hodet mitt og hvor mye bilder, mareritt som plager meg. Jeg skal jo også fungere i hverdagen med barna mine og de rundt meg.

Håper du kan svare meg på dette fordi jeg føler at meningene mine ikke blir hørt, at behandlerne vil at jeg skal bruke større dose. Men det er jo uansett jeg som bestemmer hva jeg ønsker å svelge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...