tinkerbell1365380444 Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Jeg er svært nærsynt -8,5 og 6, med skjeve hornhinner i tillegg. Jeg bruker linser, men har hatt hornhinnebetennelse en gang og frykter å få det igjen. Med briller føler jeg meg ikke komfortabel, for jeg føler ikke at jeg ser så godt med dem (joda, de er oppdatert...). Er det mulig å få en laseroperasjon dekket av staten? 0 Siter
Gjest jeg bare lurer jeg Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Hvorfor skal staten dekke det, og ikke du ? 0 Siter
Tottlå Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Langsynhet, nærsynhet og skeive hornhinner blir ikke reknet som en sykdom. Derfor blir ikke laseroperasjoner dekket av staten! 0 Siter
Gjest aci Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Personer med nærsynthet over -6, får dekket laserkorrigering, unntatt en egenandel på rundt 1000 kr. Gå til fastlegen for henvisning til øyenlege. Denne henviser deg videre til laserkirurgi (her gjøres den endelige vurderingen for å avgjøre om øynene dine egner seg for laserbehandling). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.