Gjest klart Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Hei! Jeg har slitt med vond rygg i de siste 6 årene. Hadde prolaps for ca. 4 år siden, men det har heldivis bedret, så å si helt bra igjen. Ved juletider i fjor begynte det å bli værre igjen, helt stiv i ryggen om morgenen, klarer neste ikke å bøye meg, får så vidt på meg sko og underklær. Dette ble bare værre og værre. Tok blodprøver for å utelukke becktrevs, men heldigvis negativ. Så tok jeg først radioaktiv røngten så MR, da ble det konstatert at den 5. skiven i ryggen var utslitt. Venter nå på ortopedisk undersøkelse. Hva vil da skje videre? Vil jeg bare bli værre og værre? Musklaturen i korsryggen og sete er ganske spent! Fungerer ganske bra ut på dagen, det er morgenen som er værst! Hilsen aktiv dame! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196120-utslitt-skive/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Ortopeden vil gjøre undersøkelser for å bekrefte at bildefunnet eventuelt stemmer overens med de smertene du har. Dersom han mener smertene skyldes den ødelagte skiven, vil ortopeden vurdere om det er noe som kan opereres. Det er imidlertid mange som har nedslitte skiver uten srlige smerter. Trening vil uansett være viktig for deg; vil anbefale at du får henvisning til en manuell terapeut; disse er flinke til både å undersøke og å lage treningsprogram tilrettelagt for den enkelte pasient. De kan også "kiropraktor-grepene". Enkelte medikamenter kan prøves ut, men du skal ikke begynne med vanedannende medisiner. vanskelig å si noe om fremtidsutsiker; vil avhenge litt av alderen din. Noen blir bedre av slike smerter med alderen; ryggen stivner til og beskytter av seg selv den nedslitte delen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196120-utslitt-skive/#findComment-1375343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.