Gå til innhold

Hjerte rykninger

Anbefalte innlegg

Gjest Veldigbekymret

Eg skrev tidligere til deg om noen ekstrasag, rykninger i hjertet.

Og at eg har for sart fire månter siden hvert behandlet med ablasjon av en overledning i hjertet. Legen som gjorde dette sa det var vellykket, og ablasjonen ble utført på en plass i gjertet der det ikke skulle hvere noen ledning.. I ettertid har eg kjent noe som kan forklares som, to raske slag etterhverandre, og eller at det rykker og med en pause og deretter et hardere slag, Eller det bare rykker et halvt seund. Kann vere flere ganger i døynet. Eg er nå så redd at eg trur eg DØR. Er det noe som kan bli verre og verre eller kan det gi seg etter en stund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19619-hjerte-rykninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Veldig Bekymret.

Dette er sannsynligvis et helt ufarlig fenomèn, og neppe annet enn ekstraslag, som så godt som alltid følges av en pause i hjerteaktiviteten. Det neste slaget vil så bli et kraftigere dunk, fordi hjertet har rukket å fylle seg opp med ekstra volum.

Dette dør du garantert ikke av. Det er mulig at det er en plage som vil bli mindre med tiden. Det er ikke sjelden at pasienter etter ablasjon får endel ekstraslag. Og- etter slik behandling vil de fleste kjenne spesielt godt etter og bli oppmerksom på alle ekstraslag, som vi alle har endel av i løpet av et døgn.

Skulle det bli helt ille (din subjektive opplevelse) kan du få det registrert ved hjelp av en båndspiller, og sammen med din lege avgjøre om du skal ha noe som muligens kan redusere tendensen til ekstraslag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19619-hjerte-rykninger/#findComment-86606
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...