Gjest Veldigbekymret Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Eg skrev tidligere til deg om noen ekstrasag, rykninger i hjertet. Og at eg har for sart fire månter siden hvert behandlet med ablasjon av en overledning i hjertet. Legen som gjorde dette sa det var vellykket, og ablasjonen ble utført på en plass i gjertet der det ikke skulle hvere noen ledning.. I ettertid har eg kjent noe som kan forklares som, to raske slag etterhverandre, og eller at det rykker og med en pause og deretter et hardere slag, Eller det bare rykker et halvt seund. Kann vere flere ganger i døynet. Eg er nå så redd at eg trur eg DØR. Er det noe som kan bli verre og verre eller kan det gi seg etter en stund. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19619-hjerte-rykninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Svar til Veldig Bekymret. Dette er sannsynligvis et helt ufarlig fenomèn, og neppe annet enn ekstraslag, som så godt som alltid følges av en pause i hjerteaktiviteten. Det neste slaget vil så bli et kraftigere dunk, fordi hjertet har rukket å fylle seg opp med ekstra volum. Dette dør du garantert ikke av. Det er mulig at det er en plage som vil bli mindre med tiden. Det er ikke sjelden at pasienter etter ablasjon får endel ekstraslag. Og- etter slik behandling vil de fleste kjenne spesielt godt etter og bli oppmerksom på alle ekstraslag, som vi alle har endel av i løpet av et døgn. Skulle det bli helt ille (din subjektive opplevelse) kan du få det registrert ved hjelp av en båndspiller, og sammen med din lege avgjøre om du skal ha noe som muligens kan redusere tendensen til ekstraslag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19619-hjerte-rykninger/#findComment-86606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.