Gå til innhold

Orfiril Vs. Lamictal NHD/Andre


8Wonders

Anbefalte innlegg

Har problemer med vektøkning ved bruk av Orfiril. Har hørt om Lamictal, er dette et bedre alternativ? Tar dem for å holde psyken tilnærmet stabil + epilepsi... Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv brukt begge. Begynte med Lamictal og fant ut at de fungerte en stund. Likte dem bedre enn Orfiril. I forbindelse med et opphold på statens senter for epilepsi ble jeg satt på en stor dose Orfiril som resulterte i at jeg begynte å miste håret. Forferdelig følelse! Reduserte dosen og håret stoppet å falle ut. Flott! Etter noen måneder begynte jeg så med Lamictal og det var greit.

Folk er forskjellige, så for noen fungerer det, for andre ikke. Kanskje er Lamictal flott for deg, du vet jo ikke før du har prøvd. Dessuten er det en god smak, solbœr, he, he, så du kan jo forhøre deg med legen din om for -og mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt begge. Begynte med Lamictal og fant ut at de fungerte en stund. Likte dem bedre enn Orfiril. I forbindelse med et opphold på statens senter for epilepsi ble jeg satt på en stor dose Orfiril som resulterte i at jeg begynte å miste håret. Forferdelig følelse! Reduserte dosen og håret stoppet å falle ut. Flott! Etter noen måneder begynte jeg så med Lamictal og det var greit.

Folk er forskjellige, så for noen fungerer det, for andre ikke. Kanskje er Lamictal flott for deg, du vet jo ikke før du har prøvd. Dessuten er det en god smak, solbœr, he, he, så du kan jo forhøre deg med legen din om for -og mot.

Jeg har også opplevd vektøkning ved bruk av Orfiril. Har lagt på meg 5 kg på kort tid. Jeg spiser lite og trener hver dag, men det hjelper ikke. Nå mener psykiateren min at jeg skal ta Lamictal, så jeg har seponert Orfirilen. Så nå ser jeg frem til at jeg blir slank igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Hvordan Orfiril er vs Lamictal for din epilepsi, kan jeg ikke uttale meg om.

2. Ved bipolar lidelse er Orfiril bedre enn Lamictal mot manier. På den annen side er Lamictal bedre enn Orfiril mot depresjoner.

3. Vektøkning er et kjent problem ved Orfiril. Det er ikke et problem ved bruk av Lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...