Gå til innhold

Forferdelig svimmel ved nedtrapping av Zoloft


veritas

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Zoloft siden mai i år, altså ikke veldig lenge. Var litt svimmel til å begynne med, men ellers veldig fornøyd da de ga meg den roen jeg trengte psykisk, til å få kontroll over livet mitt igjen. Depresjonen jeg hadde var utløst av et ødeleggende samliv til en mann.Jeg følte aldri behov for ytterligere oppfølging utover min ordinære lege. Etter 2 mndrs. bruk ønsket jeg å kutte ut da jeg sov veldig dårlig etter hvert og jeg hadde tro på at depresjonen ikke ville komme tilbake.Min lege foreslo å trappe ned fra 50 mg som var den ordinere dosen til 25 mg i 7 dager for så å kutte ut helt. Dette syntes jeg var en for brå nedtrapping og jeg fikk derfor styre dette selv. Jeg tok 25 mg daglig i 14 dager og sluttet så. Dette har gått bra i ca 2 uker, men de siste dagene har jeg vært så svimmel at det er helt uutholdelig.Jeg var svimmel ved oppstart også, men det var ingenting i forhold til dette. Hvis ikke det gir seg snart akter jeg å starte opp med Zoloft igjen, heller det enn å måtte sykmelde meg.

Kan noen svare meg på om jeg har kuttet ut for fort, burde jeg ha fortsatt med Zoloft lenger eller er dette en reaksjon jeg ville ha fått uansett?

Er nå i så dårlig psykisk form på grunn av dette at jeg er redd jeg går på en ny depresjon hvis det ikke gir seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg har vanskelig for å tro at dette skyldes Zoloft.

Å være svimmel kan være en slags somatisk reaksjon på at en psykisk føler seg på "ustø grunn".

Jeg kan aldri slutte å forundre meg over de som absolutt må slutte med medisin som har hjulpet lenge før den anbefalte varigheten av behandlingen som for depresjon er minimum ni måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...