veritas Skrevet 9. august 2000 Del Skrevet 9. august 2000 Jeg har brukt Zoloft siden mai i år, altså ikke veldig lenge. Var litt svimmel til å begynne med, men ellers veldig fornøyd da de ga meg den roen jeg trengte psykisk, til å få kontroll over livet mitt igjen. Depresjonen jeg hadde var utløst av et ødeleggende samliv til en mann.Jeg følte aldri behov for ytterligere oppfølging utover min ordinære lege. Etter 2 mndrs. bruk ønsket jeg å kutte ut da jeg sov veldig dårlig etter hvert og jeg hadde tro på at depresjonen ikke ville komme tilbake.Min lege foreslo å trappe ned fra 50 mg som var den ordinere dosen til 25 mg i 7 dager for så å kutte ut helt. Dette syntes jeg var en for brå nedtrapping og jeg fikk derfor styre dette selv. Jeg tok 25 mg daglig i 14 dager og sluttet så. Dette har gått bra i ca 2 uker, men de siste dagene har jeg vært så svimmel at det er helt uutholdelig.Jeg var svimmel ved oppstart også, men det var ingenting i forhold til dette. Hvis ikke det gir seg snart akter jeg å starte opp med Zoloft igjen, heller det enn å måtte sykmelde meg. Kan noen svare meg på om jeg har kuttet ut for fort, burde jeg ha fortsatt med Zoloft lenger eller er dette en reaksjon jeg ville ha fått uansett? Er nå i så dårlig psykisk form på grunn av dette at jeg er redd jeg går på en ny depresjon hvis det ikke gir seg snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1962-forferdelig-svimmel-ved-nedtrapping-av-zoloft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2000 Del Skrevet 10. august 2000 Jeg har vanskelig for å tro at dette skyldes Zoloft. Å være svimmel kan være en slags somatisk reaksjon på at en psykisk føler seg på "ustø grunn". Jeg kan aldri slutte å forundre meg over de som absolutt må slutte med medisin som har hjulpet lenge før den anbefalte varigheten av behandlingen som for depresjon er minimum ni måneder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1962-forferdelig-svimmel-ved-nedtrapping-av-zoloft/#findComment-7148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.