Gå til innhold

Hjelp til hodepinen min...

Anbefalte innlegg

Gjest marthe02

Heisann.. jeg har ofte hodepine.. legen min har gitt meg mye antibiotika mot bihulebetennelse. hun tror det er det.. jeg vet ikke. kan man ha bihulebetennelse uten å være forkjølet? I så fall smertene kommer bak øyene.. vanskelig å forklare. Det pipler bak der på et vis. Så kommer hodepinen. Søvn hjelper en god del når det kommer.. noen som har aning på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196219-hjelp-til-hodepinen-min/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg ville bedt henne utrede deg bedre.

Migrene er ofte pulserende. Ofte ensidig, og en kan bli kvalm og lys/lyd ømfintlig. Er det migrene, er det mange migrenemedisiner som fungerer bra.

Ikke alle hodepiner er like tydlige. Er det tensjonshodepine du har, kan det ofte hjelpe å trene på avspenning med mer.

Var jeg deg, ville jeg ha gått inn på nettet og funnet litt informasjon om de ulike hodepinetypene, og sett om det var noe du kjente deg igjen i.

Har du skjekket ut synet ditt?

Håper du finner ut av det, og slipper hodepinen din:-)

Jeg ville bedt henne utrede deg bedre.

Migrene er ofte pulserende. Ofte ensidig, og en kan bli kvalm og lys/lyd ømfintlig. Er det migrene, er det mange migrenemedisiner som fungerer bra.

Ikke alle hodepiner er like tydlige. Er det tensjonshodepine du har, kan det ofte hjelpe å trene på avspenning med mer.

Var jeg deg, ville jeg ha gått inn på nettet og funnet litt informasjon om de ulike hodepinetypene, og sett om det var noe du kjente deg igjen i.

Har du skjekket ut synet ditt?

Håper du finner ut av det, og slipper hodepinen din:-)

Heisann

Takk for svar.. hva er tensjonshodepine? jeg føler at det sitter ofte bak øynene og oppover.. da hjelper det best å sove...

Annonse

Heisann

Takk for svar.. hva er tensjonshodepine? jeg føler at det sitter ofte bak øynene og oppover.. da hjelper det best å sove...

Hei!

Tensjonshodepine er det samme som spenningshodepine. Kan komme av alt fra stress, til spente kjever med mer.

Noen spenner ubevisst visse muskelgrupper, som igjen fører til hodepine.

Har du hodepine daglig, eller er det noe som kommer når helga kommer, eller når du har fri.

Forsøk å skrive en hodepinekalender, det kan hjelpe deg, hvis du finner en rød tråd i hodepinen.

Kommer hodepinen ofte rundt eggløsning/menstruasjon er det ofte hormonrelatert hodepine/migrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...