Gå til innhold

er det hemorider?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 24 år, som i det siste året har hatt plager i skjedeområdet og endetarmsåpningen. Det virker som om jeg har fått bukt med skjedeproblemene (kløe, svie, gnagsår...). Nå i de to siste månedene og vel så det har det blusset opp i endetarmsåpningen. Dette begynner å bli svært ubehagelig. Jeg er liten lysten til å gå til lege med dette, men skjønner at jeg snart ikke har noe valg. Om jeg ikke kan få noen råd herfra....Jeg blør noe derfra, som kommer av et rift og sår i åpningen. Noen ganger kommer det ganske mye blod, som ved menstruasjon. (det blir ikke bdre av at jeg klør noe vanvittig og bare må klø. Da blir det meget sårt der). Det virker som om det sitter i huden rundt åpningen og litt inni. Spesielt rundt delingen av åpningen om du skjønner hva jeg mener. Helt bak. Det føles posete der. Jeg smører med sinksalve, silulensalve, aloe vera....vanlig salve, krem...har prøvd Elocon....mulig det lindrer litt.....Jeg er til tider hard i magen og har vært det lenge, men etter fødselen for et års tid siden har det vært ganske greit. Likevel tenker jeg på om dette kan være hemorider? Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til å forsvinne? For å forebygge mer? Jeg kniper alt jeg kan i løpet av dagen. Er det noe spesielt jeg kan være på vakt for for å vite om det er det? Har prøvd å lese meg frem til det i medisinsk leksikon, men det gav meg ingen

svar. Er det viktig at jeg kommer meg til lege med dette, tror du? Om det er hemorider da? Skal det legebehandles?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19625-er-det-hemorider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til ann

Det virker som du har et problem med rifter eller "fissurer" i endetarmsåpningen. I tillegg beskriver du symptomer på eksemreaksjon i huden omkring. Utvendige hemorroider vil man ofte kunne kjenne som små kuler eller klumper, innvendige derimot er selvfølgelig ikke like lett å kjenne.

Jeg tror du bør oppsøke lege for en nærmere vurdering av dette, slik at du kan få riktig behandling videre. Dette selv om du er skeptisk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19625-er-det-hemorider/#findComment-86372
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...