Gå til innhold

Kurs /Personlig utvikling


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Er på attføring, og må finne noe å gjøre denne høsten, men det meste av det jeg kunne tenke meg er begynnt alt. Aetet vil sende meg på et arbeidstreningstiltak (APS), men det er bare for at de ikke hvet hva de skal gjøre med meg. Har lyst på å gjøre noe givende, noe som kan hjelpe meg å komme meg vidre, så det jeg lurte på om noen her vet om eller har erfaring ifra noen kurs som er rettet mot det å utvikle seg selv (som aetat vil støtte da)? Er f.eks. NLP noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva går denne arbeidstreningen ut på.

Selv har jeg generelt mye mer tro på å utvikle seg gjennom å gjøre ting enn å gå på kurs i å utvikle seg.

Det blir som å gå på tur i Jotunheimen kontra å sitte å lese om den.

Kan hende utvikler du deg mye mer i positiv rettning ved å jobbe.

Svært mange av kursene i "personlig utvikling" virker sterkt selvsentrerende. Som regel utvikler man seg bedre ved å glemme seg selv. Eller lære å kjenne seg selv i relasjon til forpliktelser, ansvar og medmennesker.

Et kurs kan fort være bortkastet tid. Arbeidserfaring er sjeldent bortkastet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...