Gå til innhold

Bipolar eller pf? NHD


Mihra

Anbefalte innlegg

skrev ett innlegg for noen dager siden her som heter ubehagelig overraskelse.

For dere som ikke har lest det så handlet det om at det plutselig stod i journalen min at jeg har en emosjonell ustabil pf. Jeg har en bipolar lidelse 2.

Jeg kontaktet den tidligere psykiateren min å spurte hva i all hverden dette var.

Han svarte at det egentlig er ganske tilfeldig om du får bipolar diagnose, eller om du får pf.

At på østlandet kaller de det ofte en pf, mens på vestlandet ofte bipolar.

Å så sa han at jeg ikke skulle ta det så tungt.

Har du hørt på maken?

ikke ta det så tungt?

Bipolar 2 og emosjonell ustabil pf er da virkelig ikke det samme er det det da?

Jeg studerer psykologi på universitetsnivå, og det er da ikke det som står i bøkene mine ihvertfall.

Synes dette blir bare verre og verre.

Er det noen andre som har fått denne typen tilbakemelding noen gang?

jeg synes det er ille nok å være bipolar, om jeg ikke skal få en pf i tillegg uten at det er dekning for det.

Blir så frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tiiikkk

jeg har bipolar lidelse og ser klar forskjell på meg og venninner og andre jenter som har diagnose ustabil pf. De er langt mindre moden og impulsive. Kan ødelegge kroppen sin og helsa si på verst utenkelige måter... sykelige mengder avføringstabletter eller ekstrem selvskading og eller stadige pumpinger på sykehus etter overdose tabletter. Jeg har kanskje gjort 2% av dette og sluttet helt etter som jeg fikk medisiner. Er helt bra nå. De sliter fortsatt og er avhengig av samtaleterapi, lenge...

Jeg har to venninner med ustabil pf-diagnose og vet av langt fler. (virker avogtil som nesten alle unge jenter som må ha psykologhjelp får/har den diagonsen), MEN, jeg vil faktisk ha meg frabedt å bli sammenlignet.......(sorry). De fleste av dem har heller ikke hatt svært dype langvarige depresjoner heller, men korte akutte på en måte..

Skjønner deg godt, at du blir forfjetret.

Eneste er vel at noen bipolar kan bli ustabile når de har en episode og virke emosjonelt ustabile pga det, om man ikke blir sett over tid, at det dreier seg om en bipolar lidelse.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Skjønner din frustrasjon både over svaret og den holdningen det gjenspeiler.

Den slags diagnostikk gir strykkarakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...