Gå til innhold

Jenters romantikk-jag


Gjest groff

Anbefalte innlegg

Navn eller Nick

Syns du Roasanna og jeg virker som syttenåringer???? Nå er vi jo begge to voksne damer, og iallefall jeg har også engne barn. Mon tro om det ikke er du som er 17?

I hvilket innlegg har Groff kalt dere 17 åringer?

Jeg bladde gjennom alle, det eneste jeg fant var følgende: "syns dere språkføringen min, formuleringene, minner om en 17-åring??"

Han sier da ikke at Dere er noen 17 åringer, eller hva?

Du argumenter høyst tvilsomt, mye av det du sier ligner på propaganda og undergraving.

Jeg må si meg enig med Groff i et tidligere innlegg, jeg klarer ikke lenger å ta deg seriøst, og det er ikke bare basert på denne tråden, det er gjennomgående dårlig argumentering og det virker ikke som om du leser innleggene skikkelig før du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navn eller Nick

"Slik som samlivet er i dag, har det aldri før vært, og mange menn sliter med å holde tritt. Menn flest stamper i gamle mønster som deres fedre bevisst eller ubevisst har lært dem, og dagens menn klarer ikke å bryte ut av det. De ender opp som steinaldermenn som ikke skjønner et døyt av hva som skjer når kvinnen i deres liv stikker av gårde med en annen mann."

Lothlorien faller for det samme som groff, hun generaliserer på en slik måte at jeg ikke forstår hvor hun får "en annen mann" fra. Hvis langt de fleste er steinaldermenn, så betyr det at faren for at kvinnen stikker av fra en steinaldermann til fordel for en annen, er stor.

Når det er sagt så understreker bare Lothlorien det jeg allerede har sagt i det andre innlegget, at jenter blir påvirket til å tro at det er slik som Lothlorien skriver: "Menn flest stamper i gamle mønster som deres fedre bevisst eller ubevisst har lært dem, og dagens menn klarer ikke å bryte ut av det."

Som mann, og jeg innbiller meg ikke at jeg er noe unikum, så mener jeg at dette er langt fra sannheten. Kjønnsrollemønsteret er nok genetisk og kulturelt betinget, men det er på ingen måte gjeldende kun for det ene kjønnet. Vil du påstå, Lothlorien, at gammeldagse holdninger er noe bare flertallet av menn sliter med? Hva med feks kvinners holdninger til onani som noe skittent?

Nei, skal du først hisse deg opp over noe, Lothlorien, så må det være slike personer som putter folk i bås, noe selvfølgelig groff gjør.. og du.

2 meget bra innlegg, og elle.

Jeg synes Lothlorien skal slutte å skrive av KK, heller skrive ned sine egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du Roasanna og jeg virker som syttenåringer???? Nå er vi jo begge to voksne damer, og iallefall jeg har også engne barn. Mon tro om det ikke er du som er 17?

Et tips i argumentasjonsflommen din, Fran: Svar på innlegg skal være knyttet til det innlegget du svarer på, forstår du? Ikke slik som du har gjort flere steder, hvor du svarer på ett innlegg ett sted, mens det innlegget du svarer på står et helt annet sted.

Få orden på sakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg beskyldte deg for å være tenåring, var dine særdeles umodne tanker omkring dette du skriver om.

For selvfølgelig er ikke ALLE menn kun drevet av sex og sex alene. ALLE mennesker, menn OG kvinner har seksualdriften som en av de mest grunnleggende behov. Det er liksom ikke noe nytt i den oppdagelsen. Du skriver at den eneste grunnen til at en mann er sammen med ei jente, er at han skal ha sex. For noe sludder! Jeg nekter å kjøpe teorien om at menn generellt er følelsesmessig avstumpa. Det store flertallet av menn har da også behov for nærhet og samhørighet, for ikke å snakke om kjærlighet.

At mange jenter jager etter romantikk, har du rett i . Det henger sammen med seksualmoralopplæringa det, gutten min. Vil de ha sex (som jenter også faktisk vil ha!), må de føle ekte kjærlighet.

Det har mamma fortalt oss fra vi var speunger.

Pene jenter ligger ikke bare for liggets skyld.

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips i argumentasjonsflommen din, Fran: Svar på innlegg skal være knyttet til det innlegget du svarer på, forstår du? Ikke slik som du har gjort flere steder, hvor du svarer på ett innlegg ett sted, mens det innlegget du svarer på står et helt annet sted.

Få orden på sakene!

Ord i rett tid!

Hennes ordflom til alle mulige temaer, uten evne til logikk og det å tilegne seg poenget i et innlegg, begynner faktisk å gå over alle støvelskaft!

Si meg Fransiscka, vil du kun bli oppfattet som et fjols??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ord i rett tid!

Hennes ordflom til alle mulige temaer, uten evne til logikk og det å tilegne seg poenget i et innlegg, begynner faktisk å gå over alle støvelskaft!

Si meg Fransiscka, vil du kun bli oppfattet som et fjols??

Det var ikke ment som et personangrep fra min side, da jeg mener at alle har rett til å ha en mening om det meste. Poenget var bare at det må være en hvis sammenheng mellom innlegg og replikk, da er det lettere å følge tråden.

Hva Fransiscka velger å svare, og svare på, får være opp til henne.

-Freedom of speech-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke ment som et personangrep fra min side, da jeg mener at alle har rett til å ha en mening om det meste. Poenget var bare at det må være en hvis sammenheng mellom innlegg og replikk, da er det lettere å følge tråden.

Hva Fransiscka velger å svare, og svare på, får være opp til henne.

-Freedom of speech-

Den friheten du sverger til, ser bl a til å gi oss en nazist-marsj i hovedstaden ganske snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den manns typen finnes det mange av, jeg har en "kamerat" som sitter med oppunder en mill. i aksjer, og en godt betalt jobb, men han mangler alt som heter initiativ og sosiale egenskaper, jobben fikk han gjennom en kompis, aksjene blir forvaltet av en i slekta, en dame han rota med kom gjennom en kollega osv...

Han er ikke bedre å prate med heller, plutselig kan det komme en "ovene fra og ned" holdning fra han.

En dott, en dott med mye penger, han kommer garantert til å dra en dame med alle de penga, sikkert ei fin en og, jeg bare veit det :)

Jeg så jo at jeg i all hast hadde lest feil, Groff lurte på om jeg og rosanna syns han formulerte seg som en syttenåring, enda klarte jeg lese at han skrev han syns VI formulerte oss som syttenåringer. En liten feil fra min side, som de fleste burde ha skjønt- hva har dette med flisa å gjøre??? Dere sier jeg har skrevet innlegg til ham/henne, men jeg har da aldri omtalt denne personen. Og herregud da, mennesker, å ta noen seriøst her er det vel få som gjør, og det er få personer jeg har respekt her for, allerminst Navn eller Nick!

Hva mener dere at jeg har svart under feil kategori??? Helt usannsynlig dette. Jeg har kun sagt min mening, og mange er enige med meg, selv om det sitter et par syttenåringer som Groff og Navn eller nick og kritiserer alt som fins her. Takk Gud for at jeg ikke lengre orker ta meg nær, eller bry meg om sånt mer. Jeg vil fortsette å svare alt jeg føler på i lang tid fram over. !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Den friheten du sverger til, ser bl a til å gi oss en nazist-marsj i hovedstaden ganske snart...

Dette har egentlig ikke noe med sex å gjøre, men du rører ved en helt sentral side ved den ubegrensede ytringsfriheten. Jjeg skulle gjerne ta opp en diskusjon med deg om dette ved en annen anledning, men ikke her, dessverre.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Grünfeld

lege/psykiater/professor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så jo at jeg i all hast hadde lest feil, Groff lurte på om jeg og rosanna syns han formulerte seg som en syttenåring, enda klarte jeg lese at han skrev han syns VI formulerte oss som syttenåringer. En liten feil fra min side, som de fleste burde ha skjønt- hva har dette med flisa å gjøre??? Dere sier jeg har skrevet innlegg til ham/henne, men jeg har da aldri omtalt denne personen. Og herregud da, mennesker, å ta noen seriøst her er det vel få som gjør, og det er få personer jeg har respekt her for, allerminst Navn eller Nick!

Hva mener dere at jeg har svart under feil kategori??? Helt usannsynlig dette. Jeg har kun sagt min mening, og mange er enige med meg, selv om det sitter et par syttenåringer som Groff og Navn eller nick og kritiserer alt som fins her. Takk Gud for at jeg ikke lengre orker ta meg nær, eller bry meg om sånt mer. Jeg vil fortsette å svare alt jeg føler på i lang tid fram over. !!

Du plasserte svaret til meg under flisas innlegg, ser du ikke hvor rotete det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plasserte svaret til meg under flisas innlegg, ser du ikke hvor rotete det blir?

Å,hjelpe meg.Dette må da være den latterligste diskusjonen på nettet!Gutter,dere høres fryktelig desillusjonert ut.Deres måte å se menns forhold til kvinner er patetisk.Tror dere virkelig voksne mennesker lever på en slik løgn?Da syns jeg synd på dem, som ikke lever sammen med en man elsker.Det må være utrolig ensomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller Nick

Jeg så jo at jeg i all hast hadde lest feil, Groff lurte på om jeg og rosanna syns han formulerte seg som en syttenåring, enda klarte jeg lese at han skrev han syns VI formulerte oss som syttenåringer. En liten feil fra min side, som de fleste burde ha skjønt- hva har dette med flisa å gjøre??? Dere sier jeg har skrevet innlegg til ham/henne, men jeg har da aldri omtalt denne personen. Og herregud da, mennesker, å ta noen seriøst her er det vel få som gjør, og det er få personer jeg har respekt her for, allerminst Navn eller Nick!

Hva mener dere at jeg har svart under feil kategori??? Helt usannsynlig dette. Jeg har kun sagt min mening, og mange er enige med meg, selv om det sitter et par syttenåringer som Groff og Navn eller nick og kritiserer alt som fins her. Takk Gud for at jeg ikke lengre orker ta meg nær, eller bry meg om sånt mer. Jeg vil fortsette å svare alt jeg føler på i lang tid fram over. !!

"En liten feil fra min side, som de fleste burde ha skjønt- hva har dette med flisa å gjøre???"

Det var ikke en liten feil i fra din side, du leste feil - for så å gå til angrep på Groff, og nå sier du at vi burde ha skjønt det, hvordan skal vi skjønne det når du bommer totalt?

Vil du at vi skal lese alle dine innlegg med tanke på at alt du skriver KAN være feil. Fint du tar forbehold om eventuelle feil på forhånd.

Du fortsetter i samme stil, rart du klarte å innrømme at du hadde gjort feil, men selvsagt så utelot du å beklage deg, dessuten så prøver du å bagatellisere feilen og krever at vi skulle skjønne hva du mente.

"Dere sier jeg har skrevet innlegg til ham/henne, men jeg har da aldri omtalt denne personen."

De aller fleste som har besøkt et diskusjonsforum vet hva en "tråd" er for noe, man skal poste innlegget i den "tråden" det hører hjemme, ikke hvor man vil eller hvor man tilfeldigvis befinner seg når man finner ut at man vil skrive innlegget.

Ønsker man å henvende seg til flere personer som hører til forskjellige "tråder" så stykker man opp innlegget til flere små.

Ordet "tråd" kommer fra News, og skrives Thread (engelsk), dette er ikke News, men konseptet er hentet fra News.

Dette er banalt enkelt.

"Og herregud da, mennesker, å ta noen seriøst her er det vel få som gjør, og det er få personer jeg har respekt her for, allerminst Navn eller Nick!"

Hvis ingen tar noe seriøst her inne, hvorfor er du her?

Fint at det er få personer her inne du har respekt for, og selvsagt har du minst respekt for meg, det er fint, jeg er ifølge deg ikke alene, veldig lite alene da mesteparten av oss faktisk ikke fortjener din respekt (ifølge utsagnet ditt, men det var vel ikke det du mente, du mente vel kun meg, uansett hva du skrev tidligere).

"Hva mener dere at jeg har svart under feil kategori??? Helt usannsynlig dette."

En kategori er ikke det samme som en "tråd", "data forumet" her inne på DOL er en kategori, innleggene du skriver i denne debatten havner i en "tråd", du postet innlegget i feil "tråd".

Og det skulle bare mangle at du selv hevder det er usannsynlig at du gjør feil.

"selv om det sitter et par syttenåringer som Groff og Navn eller nick og kritiserer alt som fins her."

Fint du fortsetter å undergrave og komme med propaganda, jeg trenger ikke å undergrave deg, du gjør det så fint selv.

Kritikken kommer der den hører hjemme, og hvis kritikk kun er en negativ ting, så må det bety at du ikke er åpen for forslag eller villig til å endre deg.

"Jeg vil fortsette å svare alt jeg føler på i lang tid fram over. !!"

Det er fint det, jeg er for at vi skal ha et mangfold her inne slik at alle absurde sider ved menneske kommer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"En liten feil fra min side, som de fleste burde ha skjønt- hva har dette med flisa å gjøre???"

Det var ikke en liten feil i fra din side, du leste feil - for så å gå til angrep på Groff, og nå sier du at vi burde ha skjønt det, hvordan skal vi skjønne det når du bommer totalt?

Vil du at vi skal lese alle dine innlegg med tanke på at alt du skriver KAN være feil. Fint du tar forbehold om eventuelle feil på forhånd.

Du fortsetter i samme stil, rart du klarte å innrømme at du hadde gjort feil, men selvsagt så utelot du å beklage deg, dessuten så prøver du å bagatellisere feilen og krever at vi skulle skjønne hva du mente.

"Dere sier jeg har skrevet innlegg til ham/henne, men jeg har da aldri omtalt denne personen."

De aller fleste som har besøkt et diskusjonsforum vet hva en "tråd" er for noe, man skal poste innlegget i den "tråden" det hører hjemme, ikke hvor man vil eller hvor man tilfeldigvis befinner seg når man finner ut at man vil skrive innlegget.

Ønsker man å henvende seg til flere personer som hører til forskjellige "tråder" så stykker man opp innlegget til flere små.

Ordet "tråd" kommer fra News, og skrives Thread (engelsk), dette er ikke News, men konseptet er hentet fra News.

Dette er banalt enkelt.

"Og herregud da, mennesker, å ta noen seriøst her er det vel få som gjør, og det er få personer jeg har respekt her for, allerminst Navn eller Nick!"

Hvis ingen tar noe seriøst her inne, hvorfor er du her?

Fint at det er få personer her inne du har respekt for, og selvsagt har du minst respekt for meg, det er fint, jeg er ifølge deg ikke alene, veldig lite alene da mesteparten av oss faktisk ikke fortjener din respekt (ifølge utsagnet ditt, men det var vel ikke det du mente, du mente vel kun meg, uansett hva du skrev tidligere).

"Hva mener dere at jeg har svart under feil kategori??? Helt usannsynlig dette."

En kategori er ikke det samme som en "tråd", "data forumet" her inne på DOL er en kategori, innleggene du skriver i denne debatten havner i en "tråd", du postet innlegget i feil "tråd".

Og det skulle bare mangle at du selv hevder det er usannsynlig at du gjør feil.

"selv om det sitter et par syttenåringer som Groff og Navn eller nick og kritiserer alt som fins her."

Fint du fortsetter å undergrave og komme med propaganda, jeg trenger ikke å undergrave deg, du gjør det så fint selv.

Kritikken kommer der den hører hjemme, og hvis kritikk kun er en negativ ting, så må det bety at du ikke er åpen for forslag eller villig til å endre deg.

"Jeg vil fortsette å svare alt jeg føler på i lang tid fram over. !!"

Det er fint det, jeg er for at vi skal ha et mangfold her inne slik at alle absurde sider ved menneske kommer frem.

Alldeles glitrende, Navn eller Nick!

Fint at noen med din intelligens og skriveførhet engasjerer seg i opptredenen til slike hjelpesløse nick som Fransiscka! Jeg hadde ikke giddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn eller Nick

Alldeles glitrende, Navn eller Nick!

Fint at noen med din intelligens og skriveførhet engasjerer seg i opptredenen til slike hjelpesløse nick som Fransiscka! Jeg hadde ikke giddet!

It's a dirty job, but somebody's gotta do it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...