Gå til innhold

Støtte?


AngelRose

Anbefalte innlegg

jeg er en 20år gammel ferdig etablert jente som ønsker meg barn. Men jeg vet ikke om jeg noen gang vil ha råd til det. Vi har ikke så mye til overs hver måned. Egentlig ingenting. God inntekt begge to.

Hus og bil og hund og katt.

Men hva slags støtte vil jeg egentlig få... fastlønn hver måned på ca. 17 000 brutto og han nærmere

20 000 brutto hver måned.

Jeg har hørt at jeg da ikke får startbeløpet på 30 000. Får jeg

noe barnetrygd? Kontantstøtte året

jeg ikke jobber? Hva med kontantstøtte om jeg har dagmamma?

Hva vil barnet få ekstra fra staten.

Jeg vil helst ikke sitte og telle

hver eneste krone når barnet er født. Vil heller ha litt til overs så barnet kan få det godt slik jeg hadde det når jeg var liten.

Noen som har noen fakta??

Noen betydning at vi ikke er gift?

Gir det positivt utslag..eller vil det lønne seg å gifte seg?

Hilsen litt "urolig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

du fårfødselspenger, tilsvarende lønna di i 38 uker, eller 80% av lønna i 48 uker + fars 4 uker.

Barnetrygd kr 976 fra mnd etter fødsel.

Full kontantstøtten får du (etter dagens regler) når barnet er blitt ett år og ikke bruker barnehage med offentlig støtte - men ordningen kan bli endret ettersom evalueringsrapporten som ble lagt frem fredag viste at barna ikke er så mye hjemme med foreldrene som man hadde håpet da ordningen ble innført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...