Gå til innhold

Kort hår og langt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det sånn at jenter klipper seg når de har fått fast partner?

Dette var diskusjonen over morgenkaffen på pauserommet...

Mannfolka påstår at det er helt typisk at straks man blir samboere så klipper jentene seg. Er det ikke "så nøye" å ha langt hår lengre? Brukes langt hår kun for å fange et bytte??

Hjertesukk fra mannfolka på jobben ;-)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• favn

6

• Velouria

5

• laguna1365380434

4

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har kort hår hele tiden jeg, og synes jeg er myyye finere med kort hår..Mitt tusenkroners spørsmål er hvorfor mannfolk med eller utmerket estetisk sans ikke ser at jeg ikke kler langt hår, at det ikke er meg i det hele tatt?:-o

Eksen min sukket alltid litt når jeg gikk til frisøren og klipte av meg tilløp til kjerringfjoner.

Forøvrig er jeg enig i at det en uting med folk som lart utseende gå i hundene når de er hooket opp permanent. Personlig sminket jeg meg og gjorde meg lekker for typen til det bitter end..:-) Jeg kjenner ei som la på seg sånn 20 kilo, kjøpte treningsbukse og sluttet med all make up, fordi "hun trengte jo ikke slikt mere.." Da tenkte jeg stakkars, stakkars fyr.

Men altså, jeg har en super, stilig og sexy liten sveis..Kort hår kan være lekkert sier jeg dere..Lekkert! ;-)

Skrevet

Da syns jeg dere gutta skulle spare til langt. Så kan de få igjen...!

;o)

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Ofte får man barn når man blir to. Og et svangerskap eller fire gjør ting med både hår og kropp.

Håret mitt ble til noen sørgelige tuster etter barna, og brukte år på å komme seg igjen.

Da er kort hår mest praktisk, og uten tvil penest.

Det kan du jo fortelle dustene på jobben. Og samtidig spørre fra meg, om hvorfor sixpacken ALLTID ender i vaskeball, etter et par år på samme adresse....

;0)

Skrevet

Jeg har kort hår hele tiden jeg, og synes jeg er myyye finere med kort hår..Mitt tusenkroners spørsmål er hvorfor mannfolk med eller utmerket estetisk sans ikke ser at jeg ikke kler langt hår, at det ikke er meg i det hele tatt?:-o

Eksen min sukket alltid litt når jeg gikk til frisøren og klipte av meg tilløp til kjerringfjoner.

Forøvrig er jeg enig i at det en uting med folk som lart utseende gå i hundene når de er hooket opp permanent. Personlig sminket jeg meg og gjorde meg lekker for typen til det bitter end..:-) Jeg kjenner ei som la på seg sånn 20 kilo, kjøpte treningsbukse og sluttet med all make up, fordi "hun trengte jo ikke slikt mere.." Da tenkte jeg stakkars, stakkars fyr.

Men altså, jeg har en super, stilig og sexy liten sveis..Kort hår kan være lekkert sier jeg dere..Lekkert! ;-)

Ja, noen kler det sånn, andre sånn. Slik er det med både hår og klær. Jeg har hørt at de med små ansiktstrekk, som liten nese og munn ofte kler kort hår. Men det finnes jo sikkert unntak her da:) Selv kler jeg ikke kort hår! Må ha det nedenfor ørene iallefall. Det viktigste er uansett at du selv er fornøyd. Da får du ekstra utstråling også:)

Skrevet

Jeg har fast partner og laaaangt hår! Det har mange andre jeg kjenner også, så jeg kan ikke helt se sammenhengen....

Da jeg studerte i utlandet for mange år siden fikk jeg en venninne fra Japan, en dag kom jeg nyklippet på skolen, hadde klippet det ganske kort, og hun var helt forferdet og spurte hva som var skjedd, jeg skjønte ikke helt hva hun mente, men hun trodde det var slutt mellom meg og typen, for i Japan var det vanlig at jentene klippet seg kort når det ble slutt.

Skrevet

Jeg har også alltid kort hår, og det er fordi jeg kler det mye bedre enn langt.

Akkurat nå er unntaket som bekrefter regelen, men jeg _kan_ ikke tape dette veddemålet derfor sparer jeg til langt hår nå.

Skrevet

Det fenomenet har jeg aldri hørt om. Og det stemmer ikke med de jentene jeg kjenner ihvertfall. Forholdene er uavhengig av hårlengde og omvendt.

Jammen skal man høre mye.

Jeg støtter forøvrig Hildegards kommentar på ølvom. Det har jeg mange eksempler på, dog ikke av øl sikkert, men økt inntak av kosefaktor med mat og tilhørende mindre trening = forfall.

Og ja, det gjelder også jenter. Enig med Laguna om at man også pynter seg for seg selv og kjæresten i lange forhold.

Skrevet

Her er håret lengre med partner enn uten. Så kan den som vil, 'tolke' det.

Skrevet

Her er håret lengre med partner enn uten. Så kan den som vil, 'tolke' det.

Ja, du er vel underkuet da og lar partneren bestemme over deg. ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har også alltid kort hår, og det er fordi jeg kler det mye bedre enn langt.

Akkurat nå er unntaket som bekrefter regelen, men jeg _kan_ ikke tape dette veddemålet derfor sparer jeg til langt hår nå.

Hva har du veddet om?

*nysgjerrig*

Er det store penger involvert? ;-)

Skrevet

Ja, du er vel underkuet da og lar partneren bestemme over deg. ;)

Ja.

Eller jeg har en meget bestemt og overtalende frisør.

Kuet er jeg, åkke som.

Skrevet

Ja, noen kler det sånn, andre sånn. Slik er det med både hår og klær. Jeg har hørt at de med små ansiktstrekk, som liten nese og munn ofte kler kort hår. Men det finnes jo sikkert unntak her da:) Selv kler jeg ikke kort hår! Må ha det nedenfor ørene iallefall. Det viktigste er uansett at du selv er fornøyd. Da får du ekstra utstråling også:)

I min barndom hadde jeg langt lyst hår, og dette forelsket min nåværende samboer seg i allerede på barneskolen. Når ungdomstiden kom så følte jeg meg ikke vel, og klipte meg. Sparte til langt hår, og hadde det inntil i våres, hvor jeg tok en skikkelig runde med meg selv. Hva er viktig? Hva jeg synes og føler eller hva andre mener? Håret falt, og jeg føler meg som et nytt og bedre menneske, med helt kort hår! Mørkt også faktisk... Og samboeren synes det er kjempe fint! ;o)

laguna1365380434
Skrevet

En må jo ha noe en føler seg fin med og er fornøyd med, det er klart..:-)

Jeg kjører pinnekort, men med en del lugg, og det er fint på meg. Jeg har prøvd å gro det et par ganger men det er _ikke_ fint! Jeg kler det ikke, og i tillegg er ikkew håret mitt av noen langt-kvalitet. Det er tynt og fjonete og helt slett..Så jeg kan uansett ikke bli noen slik diva med livlangt, lokket og flagrende hår i en sky rundt seg, liksom.

Men det er jo kjempefint på dem som faktisk får til sånt!

I tilleg sier stilen min ellers absolutt kort hår, jeg flagrer lite..;-) Og jupp, jeg har ganske små trekk, liten nese, små ører og liten munn.

:-)

Skrevet

Her har hårlengden gått opp og ned i løpet av den tiden vi har vært sammen, men det har vært unntaket at det IKKE har nådd ned til skuldrene.

Men selv om jeg stort sett har hatt litt lengde på håret - om enn ikke super-duper-langt - så har jeg aldri sett tegn til hos min bedre halvdel på at han ukritisk digger langt hår foran kort.

det er mange som er kjempeflotte med kort hår, så jeg finner det merkelig at enkelte menn er så ekstremt opptatt av hårlengde isolert sett.

Skrevet

Når kvinner får barn får de en periode hvor de mister mye hår. Jeg ble lei av tette sluker og hår overalt, så jeg klippet det kort.

Så enkelt og så praktisk. Jeg er da like vakker likevel.

Som kompensasjon begynte jeg å spare under armene og på leggene, så da er vel alle fornøyd?

Skrevet

Litt pussig at håret på hodet skal være langt når man søker en ny partner, mens på resten av kroppen, inkl musa, så skal det ikke forekomme et eneste hårstrå?

Jenter er noen rare skapninger.

Skrevet

Når kvinner får barn får de en periode hvor de mister mye hår. Jeg ble lei av tette sluker og hår overalt, så jeg klippet det kort.

Så enkelt og så praktisk. Jeg er da like vakker likevel.

Som kompensasjon begynte jeg å spare under armene og på leggene, så da er vel alle fornøyd?

*lol*

Skrevet

Litt pussig at håret på hodet skal være langt når man søker en ny partner, mens på resten av kroppen, inkl musa, så skal det ikke forekomme et eneste hårstrå?

Jenter er noen rare skapninger.

_jenter_ er noen rare skapninger??`;-)

Gjest LucySky
Skrevet

Ja.

Eller jeg har en meget bestemt og overtalende frisør.

Kuet er jeg, åkke som.

Det er jo en tradisjon nesten like lang som menneskene, dette at kvinnene hadde langt hår.

Det å ta hårnålene ut av et stort og oppsatt hår, har gått igjen i alle klassiske romaner som det ultimate sexye å gjøre med kvinnen.

Jeg har langt hår sjøl, det har vart meg gjennom to ekteskap, det siste så langt at jeg ikke vil si det.

Det er ikke for at noen skal ta hårnålene mine ut, men det er liksom meg, det store håret.

Jeg har hår både her og der, jeg. Kunne ikke ramle meg inn å barbere musa mi, yuck.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...