Gå til innhold

Yrkesrettet attføring


Gjest *ei som lurer*

Anbefalte innlegg

Gjest *ei som lurer*

Hei!

Har noen spørsmål som jeg håper du har anledning til å svare på.

Ei venninne av meg har snart vært sykmeldt i ett år. ( Mai )

Hun har vært sykmeldt pga depresjoner. Hun begynner såvidt å bli bedre, og har etterhvert lyst å gå skole.

Har hun rett til å gå over til yrkesrettet attføring?

Betyr dette at hun kan få attføring inntil fire år? Hvor mye er det da snakk om, får hun det samme beløpet som nå når hun har gått sykmeldt?

(En bekjent av meg fikk det, men det var omskolering, jeg vet ikke helt hva som blir forskjellen)

Hva skal egentlig til for at hun skal få dette?

Hun har jo en utdannelse, men kunna altså tenkt seg å gått tre år på høyskole. Hun er litt i tvil, hvis hun må betale dette selv, da hun allerede har masse studielån.

Takknemlig for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hei, jeg kan ikke si eksakt om hun har RETT på attføring og hvilken type attføring hun kan få, men hun har i alle fall rett til å søke. Da skriver hun i søknaden hvilken utdanning hun ønsker og hvilket yrke den skal føre frem til, og så vil aetat vurdere om dette er den beste måten å få henne tilbake i arbeidslivet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...