Gå til innhold

Så var det på`n igjen


avidi

Anbefalte innlegg

Nok en gang har det krasjet på jobben, blitt fratatt stadig flere arbeidsoppgaver og plassert på sidelinja. Jeg har fått masse kjeft for å tatt noen private telefoner i arbeidstiden og snakket litt for høyt, for å forskjøvet ferien med en uke på grunn av sykdom og for å være borte fra jobb i 30 min p.g.a tannlegeesøk. Alt dette og mer til fikk jeg servert rett i fjeset under en samtale med sjefen i går. Jeg er av natur ganske stille og rolig så det å bli beskyldt for å skape støy på arbeidsplassen hjelper ikke akkurat på selvtilliten

Har problemer med med konsentrasjon og otivasjon og å få gjennonført oppgaver i tide.Fikk vel egeltlig hint om at jeg heller budre sykmelde meg enn å ødelegge for de andre, for jobbe i team i det duger jeg i allefall ikke til.

Nå venter ny runde med bedriftslege, psykolog og gud hvet hva.

Jeg er så sint og skuffet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først: Finn frem en pute. den må vœre stor og god. Sett deg ned på senga, dette kan ta litt tid. Ta puta opp mot ansiktet, trekk pusten inn godt og skrik det du orker inn i puta. Gjenta ved behov.

Så: tenk igjennom situasjonen din, er det faktisk sånn som sjefen din sier, eller er h*n helt på vidda. Hvis det er noe snev av sannhet i dette, er alt du kan gjøre å prøve å forbedre deg på de punktene som sjefen er misfornøyd med.

Hva kan du gjøre for bli en bedre arbeidstaker og kollega? Hvordan kan du bli mer fokusert. Jeg vet at det er svinaktig vanskelig når hjernen går på tomgang og du er deprimert og misfornøyd med livet. Kanskje du kan få en redusert arbeidsdag for en stund slik at du kan samle deg litt igjen.

Hva du ikke bør gjøre: grave deg ned. Det er ikke sœrlig lurt, har jeg erfart, men å så vanskelig å holde seg unna!

Finn en venn som kan hjelpe deg. En venn er alltid god å støtte seg til. En venn kan kanskje se ting klarere enn det du kan.En venn vet hvordan du fungerer og kan gi deg råd utifra det.

Ta imot hjelp! Gå til bedriftslegen og se om det er noe du kan få ut av det som kan hjelpe deg på rett vei. Hvem vet, det kan komme gode ting ut av der man minst venter det.

Finn frem til det du liker ved jobben din, om det er noe som gleder deg der.

Jeg føler med deg og håper du finner en løsning som kan fungere for deg uten at du faller for dypt ned i det store hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Finn frem en pute. den må vœre stor og god. Sett deg ned på senga, dette kan ta litt tid. Ta puta opp mot ansiktet, trekk pusten inn godt og skrik det du orker inn i puta. Gjenta ved behov.

Så: tenk igjennom situasjonen din, er det faktisk sånn som sjefen din sier, eller er h*n helt på vidda. Hvis det er noe snev av sannhet i dette, er alt du kan gjøre å prøve å forbedre deg på de punktene som sjefen er misfornøyd med.

Hva kan du gjøre for bli en bedre arbeidstaker og kollega? Hvordan kan du bli mer fokusert. Jeg vet at det er svinaktig vanskelig når hjernen går på tomgang og du er deprimert og misfornøyd med livet. Kanskje du kan få en redusert arbeidsdag for en stund slik at du kan samle deg litt igjen.

Hva du ikke bør gjøre: grave deg ned. Det er ikke sœrlig lurt, har jeg erfart, men å så vanskelig å holde seg unna!

Finn en venn som kan hjelpe deg. En venn er alltid god å støtte seg til. En venn kan kanskje se ting klarere enn det du kan.En venn vet hvordan du fungerer og kan gi deg råd utifra det.

Ta imot hjelp! Gå til bedriftslegen og se om det er noe du kan få ut av det som kan hjelpe deg på rett vei. Hvem vet, det kan komme gode ting ut av der man minst venter det.

Finn frem til det du liker ved jobben din, om det er noe som gleder deg der.

Jeg føler med deg og håper du finner en løsning som kan fungere for deg uten at du faller for dypt ned i det store hullet.

Takk for gode råd sillebertine.

Det at jeg ikke klarer å følge opp oppgavene mine stemmer, jeg mister fullstendig konsentrasjonen og ser ikke at jeg gjør feil noe som fører til at jeg skvises ut og plasseres på sidelinja.

Dette med såkalt "ureglementert fravær" og unødig støy på arbeidsplassen synes jeg er flisespikkeri. Selvfølgelig skal man ikke bruke arbeidstiden på private ting men av og til må man bare ta noen telefoner.

Jeg skal ta i mot tilbud om samtale med bedrifslegen selv om personkjemien mellom ham og meg ikke er spesielt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...