Gå til innhold

Hva regnes som en konsultasjon hos en DPS?


Gjest Aniemal

Anbefalte innlegg

Gjest Aniemal

Hvis man ringer til en DPS for å avbestille en time, regnes det da som en konsultasjon?

og hvis man skriver et brev dit og får et brev tilbake er det også en konsultasjon?

spør om dette fordi jeg undrer meg over at DPS'en mener at jeg har hatt over 50 konsultasjoner hittil mens jeg bare kan telle 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det første er i hvert fall ikke en konsultasjon.

Det finnes "telefonkonsultasjoner". Jeg vil mene at en skriftlig, faglig (i motsetning til administratov) forespørsel som krever svar av en fagperson også kan kalles en konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniemal

Det første er i hvert fall ikke en konsultasjon.

Det finnes "telefonkonsultasjoner". Jeg vil mene at en skriftlig, faglig (i motsetning til administratov) forespørsel som krever svar av en fagperson også kan kalles en konsultasjon.

hender det at dette misbrukes? at de skriver "konsultasjon" på mer enn nødvendig blant annet for å øke effektiviteten? Eller for å få pasienter fortere ut av "systemet" ved å vise til antall konsultasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig feilregistrering

Ingen av delene du nevner regnes som en konsultasjon. Derimot blir alt registrert, (feks som Telefonsamtale eller Annet Arbeid). Dermed kan du har mange registreringer.

Men hvis de kaller det konsultasjoner, har de registrert feil, og du bør ta det opp med dem. Hun kan ha sagt konsultasjoner når hun mente registreringer, eller de kan ha kalt det registreringer for å virker mer effektive på statistikken (noe de ikke har lov til). Uansett kan du jo spørre mer hva det menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

hender det at dette misbrukes? at de skriver "konsultasjon" på mer enn nødvendig blant annet for å øke effektiviteten? Eller for å få pasienter fortere ut av "systemet" ved å vise til antall konsultasjoner?

Det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...