Gå til innhold

Barn med psykiske problemer


Gjest odny D

Anbefalte innlegg

Min sønn på 6 år har en jevnaldrende kamerat med psykiske problemer. Han er livredd for sykdommer og at moren skal dø. Kameraten har truet med å ta sitt liv til moren noen ganger. Han går til psykolog.

Det virker som de to leker fint sammen. Men jeg er blitt bekymret for at hans problemer skal smitte over på min sønn.Er det noen fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis din sønn er normalt robust av seg, tror jeg dette går greit. Det er jo fryktelig trist å høre om denne lille gutten som har slike problemer, og siden de bege bare er 6 år, ville jeg vært nærværende hos dem mer enn jeg ellers ville vært. Både for å observere, og for lettere å kunne snakke med min egen sønn om ting som kanskje blir sagt eller oppstår, men også for å kunne være der for dem begge to.

Da vil du få et inntrykk av hvordan denne gutten er i samhandling med sønnen din.

Ingen barn med psykiske problemer er like, så det blir jo uansett bare litt synsing dette, men

hvis sønnen din vil leke med ham, er det kanskje også fordi det er kjekt og de finner på kjekke ting sammen.

Kan være lærerikt for dem begge. Mange barn sliter med ulike ting, selv om de ikke går til psykolog, og det er sikkert andre gutter som kan være vel så destruktive for gutten din å være sammen med.

Men konklusjon; bli kjent med gutten så godt du kan, og ta avgjørelser utifra samtaler meg gutten din og hva du observerer.

Vh bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...