Gå til innhold

4 døgn uten søvn. Hjelp!


rose23

Anbefalte innlegg

Nå jeg først blir liggende våken en natt, er det som jeg kommer inn i en vond sirkel. Hjernen begynner å spinne på høygir, og det blir enda vanskeligere å sovne natten etterpå.

Nå er det tre døgn siden jeg sov sist, men det rare er at jeg greier fint å gå på jobb og gjøre det jeg skal. Blir kanskje litt fjern innimellom... men langt ifra trøtt. Hvordan går slikt an egentlig?

Andre dager kan jeg være dødstrøtt på jobb, visst jeg har sovd bare 4-5 timer. Men uten noe søvn i det hele tatt er jeg mer våken...

Nå skal jeg hive i meg noen øl for å roe hjerna. Vet det ikke er sunt, men heller det enn vanedannende piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest teitur33

Gå til legen, få sykemelding torsdag og fredag, samt sterke sovepiller. Det er unormalt ikke å sove på 3 døgn, håper du ser selv hvor sykt det er!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Enten er du manisk. Da har en nedsatt søv og søvnbehov,

.. eller du sover uten at du vet det selv. Dette er svært vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du får manier. Da blir man gjerne våken i flere døgn med energien på topp før du "krasjer" og blir sovende / trøtt / depreimert i flere dager.

Dette bør du absolutt snakke med legen om. Finnes bra medisiner mot manier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen, få sykemelding torsdag og fredag, samt sterke sovepiller. Det er unormalt ikke å sove på 3 døgn, håper du ser selv hvor sykt det er!

Lykke til!

Vel har diagnosen manisk, men er jo ikke hyper av den grunn... Helt rolig på jobb. Søsteren min også kan holde det gående i mange døgn uten å være trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...