Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 som i mange år har vært plaget med håravfall. Siden jeg kom i tenårene har behåringen på hodet blitt gradvis tynnere, og jeg er redd for at det er ingen vei tilbake. Jeg har diagnosen PCOS, og det har slått meg at mine hormonelle problemer har gått hånd i hånd med håravfallet.I mange år har jeg vært av og på hormonbehandling av forskjellig art, men føler at dette ikke har hjulpet på håret. Siden jeg var rundt 20 har jeg snakket om håravfallet til leger som har behandlet meg for PCOS, men ingen har egentlig tatt meg på alvor. Min nåværende fastlege var den første som introduserte meg til behandling av håravfall, men dette var i form av en spray ved navn Regaine som skal brukes morgen og kveld. Dette brukte jeg en god stund, men etter hvert var det vanskelig å holde seg til rutinen. Tanken på at jeg måtte bruke dette livet ut var ikke særlig hyggelig. Nå er det slik at jeg har undersøkt litt om hårtransplantasjoner, og har funnet ut at det burde være midt i blinken for meg. Delvis pga. hårtapet har jeg i mange år vært psykisk syk, og levd på trygd siden 2000. Det er vanskelig nok for menn å miste håret, men kvinner skal i hvert fall ikke ha en glinsende hodebunn i solskinnet (med mindre de har barbert det av med vilje)! Jeg opplever stadig at folk ser over øynene mine og på hårfestet under samtaler, eller at de kommenterer det på en eller annen måte. Dette har gjort meg veldig selvbevisst. Resultatet av dette har blitt frykt for å bevege meg utendørs, og mye tid på å se godt ut når jeg først kommer meg ut. Siden jeg er delvis syk pga dette, og for tiden lever på trygd - er det da mulig for meg å få dekket en hårtransplantasjon av Trygdeetaten? En slik operasjon kunne reddet mye av livet mitt, slik at jeg i alle fall kan fungere ute blant mennesker uten å føle meg skallet. Håper noen vet hva jeg kan gjøre.

Fortsetter under...

Gjest Hildegard B.

Jeg har sett hårtransplantasjoner, altså resultatet av slike. Det er midlt sagt driiitstygt og det synes at "noe er gjort".

I tillegg til smerter og risiko...

Men, jeg vil tro at du vil kunne få dekket utgifter til parykk. og der finner man utrolig mye lekkert som overhodet ikke kan avsløres som fake. Ikke engang på nært hold av en i samme seng!

Gjest its over

Jeg har sett hårtransplantasjoner, altså resultatet av slike. Det er midlt sagt driiitstygt og det synes at "noe er gjort".

I tillegg til smerter og risiko...

Men, jeg vil tro at du vil kunne få dekket utgifter til parykk. og der finner man utrolig mye lekkert som overhodet ikke kan avsløres som fake. Ikke engang på nært hold av en i samme seng!

Hei du kvinne!

Jeg begynye å gråte når

jeg leste innlegget ditt.

For det var som om jeg skulle skrevet det selv.

Er selv 30 med svert tynt

hår og sliter psykisk pga det. Vi blir nok ikke tatt på alvor....

Men har du prøvd laparaskopi, fjernet cystene...kan hjelpe en

reriode. Du kan også be

om å få b-12 sprøyter og

d vitamin tilskudd. Kan

hjelpe. Har du forhøyede verdier DTH kan du også kreve å få det nedtrykket (testosteron) Har også

hørt at noen tar Aldactone for høyt blodtrykk...mot hårtap.

Også estalis sekvens

hormon plaster får også

sirkulasjonen i gang.

Silic plus er også fin.

Men man må finne sin greie ;) Klart vi skal

ha hår vi også. Mange

som sliter med pcos får

meget dårlig hjelp.

Lykke til.

Gjest Hildegard B.

Hei du kvinne!

Jeg begynye å gråte når

jeg leste innlegget ditt.

For det var som om jeg skulle skrevet det selv.

Er selv 30 med svert tynt

hår og sliter psykisk pga det. Vi blir nok ikke tatt på alvor....

Men har du prøvd laparaskopi, fjernet cystene...kan hjelpe en

reriode. Du kan også be

om å få b-12 sprøyter og

d vitamin tilskudd. Kan

hjelpe. Har du forhøyede verdier DTH kan du også kreve å få det nedtrykket (testosteron) Har også

hørt at noen tar Aldactone for høyt blodtrykk...mot hårtap.

Også estalis sekvens

hormon plaster får også

sirkulasjonen i gang.

Silic plus er også fin.

Men man må finne sin greie ;) Klart vi skal

ha hår vi også. Mange

som sliter med pcos får

meget dårlig hjelp.

Lykke til.

Innlegget ditt kom i svarboksen min. Dersom du skal svare direkte til hovedinnlegger, så må du klikke svar på det første innlegget... Hvis du skjønte...

:0)

• 3 uker senere...

Hei !

Jeg er en dame på 31 som også er plaget med håravfall siden pubertet. Har tatt hundrevis med prøver, men alt er jo "selvfølgelig" i orden....

Det verste som fins er folk som ikke klarer å se meg i øynene.

Leste du tenkte på transplantasjon - der finnes et annet alternativ som heter ARC, som du kan lese mer om på www.hairprogram.no

Jeg vurderer dette, og holder på å undersøke hva som dekkes av trygdekontoret.

Håper det hjelper deg videre.

Scara

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...