Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 som i mange år har vært plaget med håravfall. Siden jeg kom i tenårene har behåringen på hodet blitt gradvis tynnere, og jeg er redd for at det er ingen vei tilbake. Jeg har diagnosen PCOS, og det har slått meg at mine hormonelle problemer har gått hånd i hånd med håravfallet.I mange år har jeg vært av og på hormonbehandling av forskjellig art, men føler at dette ikke har hjulpet på håret. Siden jeg var rundt 20 har jeg snakket om håravfallet til leger som har behandlet meg for PCOS, men ingen har egentlig tatt meg på alvor. Min nåværende fastlege var den første som introduserte meg til behandling av håravfall, men dette var i form av en spray ved navn Regaine som skal brukes morgen og kveld. Dette brukte jeg en god stund, men etter hvert var det vanskelig å holde seg til rutinen. Tanken på at jeg måtte bruke dette livet ut var ikke særlig hyggelig. Nå er det slik at jeg har undersøkt litt om hårtransplantasjoner, og har funnet ut at det burde være midt i blinken for meg. Delvis pga. hårtapet har jeg i mange år vært psykisk syk, og levd på trygd siden 2000. Det er vanskelig nok for menn å miste håret, men kvinner skal i hvert fall ikke ha en glinsende hodebunn i solskinnet (med mindre de har barbert det av med vilje)! Jeg opplever stadig at folk ser over øynene mine og på hårfestet under samtaler, eller at de kommenterer det på en eller annen måte. Dette har gjort meg veldig selvbevisst. Resultatet av dette har blitt frykt for å bevege meg utendørs, og mye tid på å se godt ut når jeg først kommer meg ut. Siden jeg er delvis syk pga dette, og for tiden lever på trygd - er det da mulig for meg å få dekket en hårtransplantasjon av Trygdeetaten? En slik operasjon kunne reddet mye av livet mitt, slik at jeg i alle fall kan fungere ute blant mennesker uten å føle meg skallet. Håper noen vet hva jeg kan gjøre.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...