Gå til innhold

mani


hjerteperlefrøet

Anbefalte innlegg

hjerteperlefrøet

hei! er 36 år,veksler mellom mani og depr.mine manier utløses spes av lite søvn,reiser..ja stort sett det! eller hvis det skjer noe veldig positivt i livet..derfor unngår jeg reiser,bruker fast sovemed,og prøver å leve stille og rolig.men jeg vet ikke om jeg har diagnosen manisk/depressiv? min lege er ung,nekter å gi meg imovane(han påstår den ikke virker å meg lenger)brukt den i ca 5 år m god effekt,og den gjør at jeg har livskvalitet.han ønsker jeg skal gå til psykiater,jeg vnta,kom til sosionom,men turde ikke gå!har snakket m to som har denne diagnosen.begge sier det verste er når de er deprimerte.når de er maniske har de det bra..jeg har det grusomt når jeg er deprimert,ligger i senga i dagesvis.men alikevel er mani verre!pulsen er ca 120,anspendt,klarer ikke konsentrere meg skikklig,ingen søvn tross medisin,så sliten at jeg knekker sammen og gråter ettr ca to-tre dagr.kroppen er i helspenn,men jeg er klar i hodet.tror ikke at jeg er verdensmester ol.slik som de jeg prata med.min søster har hypomani og depressjon.er det det jeg kan ha? hvilkn hjelp kan man få v hypomani? kan jeg ta imovane resten av livet hvis jeg finner en lege som vil gi meg det? jeg får angst v tanken på ikke å få den.søvnløshet=mani.vil nevne at jeg bruker seroxat,gått i 4 år på cipramil før jeg bytta.på forhånd takk for svar,klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...