Gå til innhold

Yrkesskade


Aneg

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg er en jente på snart 27 år.

Historikk:

For fem år siden ble jeg under en tvangshandling av en psykiskutviklingshemmet beboer, (som skadet seg selv) utsatt for en yrkesskade.Jeg ble sparket i mellomgulvet slik at jeg fløy bak i en dørkarm og slo rygg og hode kraftig.(dette har jeg vitne på av en annen miljøarb.)

Den gang ble det skrevet en yrkesskademelding, men der ble kun ryggen nemnt.Den første tiden etter skaden hadde jeg store smerter i den øvre delen av ryggen med strålinger opp mot nakken.I ettertid har smertene forflyttet seg opp mot nakke og hode.Bla.har jeg sterke smerter i høyre side av ansiktet og stråling av feks.smerter og lammelser i h.fot og arm.Det har blitt operert i høgre arm uten at jeg har blitt bedre av den grunn.

Jeg har i løpet av de siste årene prøvet ulike tiltak gjen.arb/trygd.kontor. Jeg har jobbet og gått på skole.Jeg har måtte gi opp grunnet mine smerter.Jeg er fremdeles under utredning hos spesialist.

Den siste tiden har jeg vært på forskjellige undersøkelser(EEG av hode,MR av nakke og hode + kjevespesialist div)Jeg har pr. dagsdato ikke fått svar enda...

For tiden går jeg på rehabilitering.(for andre gang)

Min primærlege mener jeg bør bli uføretrygdet, da jeg er så hardt rammet.Han har fulgt meg siden skadetidspkt.

Arb.kontor mener at jeg ikke skal settes mer på tiltak om det ikke snart blir noen bedring i min helsesituasjon.

Trygdekontor har jobbet i mot meg etter at de har oppdaget at symp.har forandret seg.Da jeg flyttet til en annen kommune fikk jeg enda større problem.Der ville de ikke en gang ta imot div.søknader som men.erstatning og uføretrygd(siden jeg var så ung (26)).

Jeg fikk så store problem der at jeg flyttet tilbake til hjemkommunen min igjen.

Mine spm. er:

Hva skjer med meg om undersøkelsene som jeg var på nå nylig ikke viser noen objektive funn ?

Hva kommer trygdekontoret til å gjøre??(vil jeg få enda større prbl.med dem)

Hva med min men.erstatning som jeg har sendt for snart et år siden?

Har jeg alikevel rett på uføretrygd ?

Har jeg rett på erstatning fra den arbeidsplassen (off.sektor) som jeg jobbet på den gangen.?

Håper at du kan svare.

På forhånd takk :-)

MVH

bekymret jente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hva du har rett på kommer selvsagt an på en konkret vurdering av medisinske opplysninger og kan ikke tas her. Men slik du beskriver saken høres det ut som du bør bli tøffere mot dem! Du bør søke, argumentere for ditt syn og stå på.

Rikstrygdeverkets rundskriv vil være til stor hjelp:

http://www.lovdata.no/rsk/rtv/

Trygdekontoret kan _ikke_ nekte deg å søke noe som helst, men de kan gi deg avslag men klagerett. Men-erstatningssak tar erfringsmessig lang tid, og du kan først søke et år etter skade.

Du bør også søke erstatning fra arbeidsgiver.

Ta gjerne en titt her: http://trygdehjelpen.no/kontakt.html hvis du vil ha grundigere hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva du har rett på kommer selvsagt an på en konkret vurdering av medisinske opplysninger og kan ikke tas her. Men slik du beskriver saken høres det ut som du bør bli tøffere mot dem! Du bør søke, argumentere for ditt syn og stå på.

Rikstrygdeverkets rundskriv vil være til stor hjelp:

http://www.lovdata.no/rsk/rtv/

Trygdekontoret kan _ikke_ nekte deg å søke noe som helst, men de kan gi deg avslag men klagerett. Men-erstatningssak tar erfringsmessig lang tid, og du kan først søke et år etter skade.

Du bør også søke erstatning fra arbeidsgiver.

Ta gjerne en titt her: http://trygdehjelpen.no/kontakt.html hvis du vil ha grundigere hjelp.

Hei igjen Irene...

Vel nå har jeg fått svar fra to spesialister, den ene er nevrolog, den andre er kjevespesialist. Nevrologen som undersøkte meg brukte ca. 20 min på undersøkelsen. Det første han sa etter å ha sett meg, var: "Deg er det vel ingenting som feiler vel ? " Videre brukte han tiden på å drite meg ut fordi jeg altfor ung å være syk, og jeg skulle i hvert fall ikke bli uføretrygdet Han sa kom deg i jobb igjen. Etter undersøkelsen sa han at jeg hadde trolig pådratt meg en hjernerystelse, som igjen hadde utløst psykosomatiske plager. Dette kom ikke med i spes. erklæringen bare at pyskosomatiske plager har gjort seg gjeldene i senere tid.

Ved klinisk undersøkelse kunne han finne nedsett smertesensibilitet i hele høyre side. Videre i spesialisterklæringen ble det konstatert psykosomatiske plager og myalagiske plager.I tilegg til dette ble det tatt MR av bekken og lenderygg og CT av hode uten funn.

Siden ingen objektive funn på CT og MR ble det skrevet i spes.erklæringen at det er ikke noe spes. galt som feiler meg. Utifra dette har så Trygdekontoret avslått menerstatningen pluss videre utbetalinger.

Ang. kjevespes. har han ved MR funnet store kjeveproblemer trolig nok menisk i begge kjeveledd. Han kunne utfra dette ikke si noe om det er noe med arb.ulykken å gjøre. Videre skrev han at jeg hadde funksjonelle ansiktsmerter, hodesmerter og dott i øret. Han skrev også at det er veldig viktig at jeg ikke utsettes for stress for dette vil påvirke smertene og kjeveproblm. betraktelig. Fortiden bruker jeg en biteskinne for å avlaste kjeven.

Min spes. primærlege mener fortsatt at jeg er syk, og at det sikkert nok er en nakkesleng.Eller at det er skade i nervetrådene . Han mener jeg bør finne meg en ny spesialist som fort så råd.(Dette pga. at han kjenner til denne nevrospes. Han mener at han ikke er riktig klok, han mener også at jeg bør klage han inn til helsetilsynet pga. hans vulgære oppførsel.

For vel et år siden var jeg hos en spesialist som konstanterte at jeg er klinisk som en whiplash pasient.

Nevrospes. som jeg var hos nylig nektet for dette. (uten at han sjekket meg på dette området engang)

Siden mars har jeg gått på rehbilitetspenger inklusiv tillegg for yrkesskade. Brutto utbet. 10500 kr i mnd. Arbeidsulykken er godkjent som yrkesskade i 1995.

I dag sitter jeg med null utbetaling, fordi det ikke ble gjort noen spes.funn sier trygdekontoret

Har jeg fortsatt rett på yrkesskade tillegget selv om det ikke er noen objektive funn ?

Har Trygdekontoret rett til å nekte meg videre utbetaling?

Hva skal jeg gjøre?

Har jeg noen rettigheter i det hele tatt?

Jeg er nå totalt fysisk utslitt av smerter og av alt kavet rundt meg i denne saken.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...