Gå til innhold

spyttefare...

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg absolutt ikke skjønner og håper du kan hjelpe meg med. jeg har hørt at menneske bitt er noe av det farligste i verden. Verre enn hunde bitt. Sikkert fordi det er bakterier i spyttet som kan føre til infeksjon. Men da er spørsmålet. Hvorfor er det farligere å få ett bitt, enn å slikke seg på et åpent sår hvis man har skjært seg eller noe ?

Og i seksuelle forbindelser er det jo normalt å "suge" eller "slikke" partneren sin. Er dette farlig og da ? Det kan jo være sår der også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19670-spyttefare/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære sivanita, Dette var faktisk nytt for meg. Ut fra det jeg vet vil jeg påstå at det er klart værre å bli bitt av hund enn av mennesket. Vi har en svært rikholdig og omfattende blandingsflora av bakterier i munnen. Noen av disse bakterier kan selvfølgelig overføres ved bitt og noen kan også forårsake infeksjonen som følge av bitt. Men det er stort sett snille bakterier som dominerer og det skal mye til før de på denne måten utløser noe alvorlig infeksjon. Hundens munnflora kan faktisk inneholde noen farligere bakterier, og i store deler av utlandet bør man ha rabies eller hundegalskap in mente ved hundebitt. "Suging" eller "slikking" under normale forhold representerer ingen fare.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19670-spyttefare/#findComment-87032
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...