Gå til innhold

Aetat har mistet 2 legeerklæringer med sensitive opplysninger


Gjest slitenmeg

Anbefalte innlegg

Gjest slitenmeg

Hei.

Jeg har søkt om attføring, men da jeg ikke hørte noe på lenge ( legen sendte en søknad med legeerklæring i beg av juni ) ringte jeg de. De hadde ikke registrert en legeerklæring eller søknad.

Jeg selv leverte personlig en legeerklæring med sensitive opplysninger, og en søknad om attføring.

Her står adressen min, personnummer, hva som feiler meg, kontonummer, etc.

Jeg ringte igjen da jeg ikke hørte noe, men de innrømmet å ha rotet vekk både legeerklæringen og søknaden med de sensitive opplysningen.

Løsningen sa de var å komme ned igjen med ny legeerklæring ( for 3 gang ) og levere ny søknad.

Nå er jeg redd hele meg flyter rundt et eller annet sted.

Det er jo svært sensitive opplysninger som står der.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg er veldig opptatt av kontroll, men mister all kontroll når slikt skjer.

slitenmeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt Aetat og skriv det som det er. Skriv at du syns det er ubehagelig om slike sensitive opplysninger er på avveie på deres kontor og be om de ser etter det og gir deg en tilbakemelding?

Husk at alle som jobber der har taushetsplikt. Jeg tror ikke du har noen grunn til å uroe deg over dette, det gir deg mer arbeid med å skaffe nye papirer, men! Kan godt skjønne at det er ubehagelig også, men det er lite du får gjort utover å oppfordre dem til å lete opp papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang går til nød. To ganger er under en hver kritikk. Skriv en klage til sjefen. Vær høflig, men tydelig på at dette blir for dårlig.

Klag på at de roter bort papirer som er nødvendige for saksbehandlingen,

Klag på at papirer med sensitive opplysninger forsvinner med de følger det kan ha.

Klag på at dette forlenger saksbehandlingstiden.

Klag på at dette har skjedd to ganger. Da tyder det på alvorlig systemsvikt og ikke bare en enkelt glipp.

Fortell at dette svekker din tillit til etaten.

Be om en redegjørelse for rutinene for å sørge for at slike papirer havner på riktig sted.

Be om en redegjørelse for hva de har tenkt å gjøre for å forbedre rutinene slik at dette ikke gjentar seg. Du trenger å vite at din sak blir seriøst behandlet.

Be om en konkret dato for når din sak vil være ferdig behandlet i lys av den forlengede saksbehandlingstiden pga dette rotet.

Ikke nøl med å la dem få vite om det, viss dette skaper økonomiske problemer for deg eller andre forsinkelser.

Be om et skriftlig svar.

Når du leverer denne klagen pluss de nye papirene, sørg for å få en kvitering på eksakt hvilke papirer de har mottatt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Aetat og skriv det som det er. Skriv at du syns det er ubehagelig om slike sensitive opplysninger er på avveie på deres kontor og be om de ser etter det og gir deg en tilbakemelding?

Husk at alle som jobber der har taushetsplikt. Jeg tror ikke du har noen grunn til å uroe deg over dette, det gir deg mer arbeid med å skaffe nye papirer, men! Kan godt skjønne at det er ubehagelig også, men det er lite du får gjort utover å oppfordre dem til å lete opp papirene.

Taushetsplikten handler ikke bare om at man ikke skal blabre til hvem som helst om det man får kjennskap til.

Det handler også om at taushetsbelagte opplysninger kun skal gå til de som er nødt til å få kjennskap til dem for å kunne behandle saken. Alle andre har ingen ting med det, samme hvor mye de jobber i Aetat.

Man skal ikke behøve å utlever seg / utlevers til flere enn høyst nødvendig.

At Aetat ikke vet hvor papirene befinner seg, betyr også at de kan være akkurat hvor som helst. Innkludert i garderoben til vaktmesteren for byggningen.

Denne håndteringen er helt uakseptabel, særlig med tanke på hvilke konsekvenser for sent innleverte papirer kan få om det er brukeren som roter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taushetsplikten handler ikke bare om at man ikke skal blabre til hvem som helst om det man får kjennskap til.

Det handler også om at taushetsbelagte opplysninger kun skal gå til de som er nødt til å få kjennskap til dem for å kunne behandle saken. Alle andre har ingen ting med det, samme hvor mye de jobber i Aetat.

Man skal ikke behøve å utlever seg / utlevers til flere enn høyst nødvendig.

At Aetat ikke vet hvor papirene befinner seg, betyr også at de kan være akkurat hvor som helst. Innkludert i garderoben til vaktmesteren for byggningen.

Denne håndteringen er helt uakseptabel, særlig med tanke på hvilke konsekvenser for sent innleverte papirer kan få om det er brukeren som roter.

mvh

Jeg er enig. Vet ikke hvorfor du postet dette til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Aetat og skriv det som det er. Skriv at du syns det er ubehagelig om slike sensitive opplysninger er på avveie på deres kontor og be om de ser etter det og gir deg en tilbakemelding?

Husk at alle som jobber der har taushetsplikt. Jeg tror ikke du har noen grunn til å uroe deg over dette, det gir deg mer arbeid med å skaffe nye papirer, men! Kan godt skjønne at det er ubehagelig også, men det er lite du får gjort utover å oppfordre dem til å lete opp papirene.

Jeg fikk vel kanskje feilaktig inntrykk av at du kanskje ikke syntes det var så farlig siden alle hadde taushetsplikt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...