Gå til innhold

Oppstart Cipralex


Hønemoren

Anbefalte innlegg

Starter opp igjen med Cipralex, sluttet nok for tidlig for et halvt år siden. Hadde ingen bivirkninger.

Gjør det noe å ta en, event. to Sobril (15 mg.)pr. dag i oppstarten. Event. også en eller en halv (har 7.5mg.) Imovane for søvnplager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Hei.

Ifølge min psykiater går dette helt fint. Jeg tror det er vanlig å bruke litt sobril når man begynner på Anti-dep eller liknende, for å roe angst/uro og dens slags bivirkninger.

Tror ikke dette skal være noe problem. Så lenge du ikke bruker for mye, eller bruker det i en lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ifølge min psykiater går dette helt fint. Jeg tror det er vanlig å bruke litt sobril når man begynner på Anti-dep eller liknende, for å roe angst/uro og dens slags bivirkninger.

Tror ikke dette skal være noe problem. Så lenge du ikke bruker for mye, eller bruker det i en lang periode.

Tusen takk for innlegget ditt. Det er sånn at jeg føler å trenge litt Sobril ved siden av. Cipralexen virker jo ikke så fort, tok et par uker sist. Siden jeg er inne i en urolig periode er det derfor godt å ha noe "attåt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Tusen takk for innlegget ditt. Det er sånn at jeg føler å trenge litt Sobril ved siden av. Cipralexen virker jo ikke så fort, tok et par uker sist. Siden jeg er inne i en urolig periode er det derfor godt å ha noe "attåt".

Akkurat. Er helt enig i det.

Så lenge man er litt forsiktig skal det nok mye til for at det er farlig å bruke litt sobril og immovane.

Hva slags bivirkninger har du opplevd av cipralex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat. Er helt enig i det.

Så lenge man er litt forsiktig skal det nok mye til for at det er farlig å bruke litt sobril og immovane.

Hva slags bivirkninger har du opplevd av cipralex?

Jeg hadde fatisk ingen bivirkninger i det hele tatt så ikke redd for å starte opp igjen pga det.

Jeg har nå tatt en halv i 4 dager og skal det i 3 dager til, deretter tar jeg (for sikkerthets skyld, for gjorde det forige gang) 3/4 pille i noen dager og deretter en hel: 10mg.

Håper jeg får like god effekt som for et år siden. Da sov jeg bedre også, alt var mere lystbetont og ikke så mye bekymringsangst som er mitt største problem.

Liker egentlig ikke pillebruk, men hva er sunnst.....pillene eller å gå konstant rundt å ikke ha det godt om dagen tenker jeg. Følte meg nemlig som et nytt menneske sist jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Jeg hadde fatisk ingen bivirkninger i det hele tatt så ikke redd for å starte opp igjen pga det.

Jeg har nå tatt en halv i 4 dager og skal det i 3 dager til, deretter tar jeg (for sikkerthets skyld, for gjorde det forige gang) 3/4 pille i noen dager og deretter en hel: 10mg.

Håper jeg får like god effekt som for et år siden. Da sov jeg bedre også, alt var mere lystbetont og ikke så mye bekymringsangst som er mitt største problem.

Liker egentlig ikke pillebruk, men hva er sunnst.....pillene eller å gå konstant rundt å ikke ha det godt om dagen tenker jeg. Følte meg nemlig som et nytt menneske sist jeg.

Da bør du absolutt bruke medisin, mener jeg. Det kan være grusomt å gå rundt og ha det vondt. Det vet jeg alt om.

I tillegg er det jo relativt små doser du bruker, så noen "pillejunkie" må du i hvert fall ikke se på deg selv som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...