Gå til innhold

hiv, hiv, hiv

Anbefalte innlegg

Du er sikkert lei av alle disse hiv spørsmålen, men det finnes folk med mye frykt om dette. kanskje for mye.... og jeg er enda en av de.

Spørsmålet mitt er.

Hvis du er uheldig og får infesert blod i munnen og svelger dette. Det er snakk om små mengder blod,mindre enn en dråpe-kan man bli smittet da? Jeg leste innlegge til "redd hiv" og vet det kommer ann på hvor langt personen er i sykdommen osv. osv. Men hovedsaklig. Er det vanlig at vi har bitte små sår i spiserøret eller andre deler av førdøyelsesorganene våre så vi kan bli smittet der ? Inni kroppen liksom...eller at det kan bli absorbert av tarmene våre og vi blir infeksert sånn. Går dette ann ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19675-hiv-hiv-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Som du har sikkert lest tidligere er det blod som i første rekke inneholder HIV. Mengde virus i blod, som er i stor grad henger sammen med graden av smittefaren, kan variere ganske mye. Derfor er det umulig å si noe om hvor mye virus det kan være i en liten dråpe som du får ideg. Om du får i deg blod i munnen går det som regel bra, men du kan være uheldig. Det er vanskelig å garantere at det ikke finnes små rifter eller sår i munnen eller halsen, og dette kan da være inngangsport for en infeksjon. Kommer viruset ned i magesekken og tarment, tror jeg at faren er mindre. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19675-hiv-hiv-hiv/#findComment-87494
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...