Mats Erik Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 hei! Jeg har i over en måned vært plaget av et ekstremt trykk i hodet etterfulgt av hodepine (smertefulle stikk i toppen av hodet bl.a), som påvirker synet (flimring osv.) og ofte har jeg problemer med å gå. Det kjennes som å være beruset på ei ferje under høye bølger. Kjennes ut som hele gulvet gynger opp og ned. Helt forferdelig. Blir ofte kvalm av dette og spyr. Har hatt det slik lenge. I tillegg har jeg anspente muskler i hele ansiktet. Etter mange legebesøk og en CT undersøkelse fant de ut at jeg har tette bihuler og cyste. Til min forundring fikk fastlegen min beskjed om at han skulle bare gi meg medisin for bihulene, fordi de ikke trodde cysten forårsaket hodepinen. Så de valgte å la cysten bli. Er dette riktig? Kan tette bihuler gi så ekstreme og voldsomme symptomer som de nevnte ovenfor? Hilsen Mats 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196771-cyste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Akkurat slike symptomer som deg hadde jeg også + noen til. De fant ikke ut hva det var på lokalsykehuset selv med MR av hodet. Ble lagt inn på Rikshospitalet og fikk der diagnosen nevrosarkoidose. Jeg sier ikke at du har det, men ikke gi deg hvis disse bihulemedisinene ikke hjelper deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196771-cyste/#findComment-1380162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mats Erik Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Akkurat slike symptomer som deg hadde jeg også + noen til. De fant ikke ut hva det var på lokalsykehuset selv med MR av hodet. Ble lagt inn på Rikshospitalet og fikk der diagnosen nevrosarkoidose. Jeg sier ikke at du har det, men ikke gi deg hvis disse bihulemedisinene ikke hjelper deg. Jeg søkte på nevrosarkoidose og leste om symptomene og det stemte utmerket. Leste at det til og med kunne påvirke bihulene. Stemmer voldsomt i mitt tilfelle. uff dette er helt forferdelig.. føler jeg blir dulla rundt av legene..får Ibux og annet som ikke hjelper. har hatt det slik i snart 2 måneder. kan jo ikke diagnosere meg selv heller og få behandlig for det. Føler meg hjelpeløs. Rett før jeg skyter meg selv her.. har en jobb som pølsemaker og alt. Klarer ikke jobbe samme hvor mye jeg prøver. Ikke noe kjekt i en alder av 21. Takk for svaret uansett! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196771-cyste/#findComment-1380178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Tette bihuler kan absolutt gi sterke smerter. behandling er noen ganger antibiotika, men hovedbehandling vil være å sikre fri passasje fra nesehulen og opp i de luftfylte bihulene. jevnlig saltvann-spray kan nytte, mange må en periode ha cortison-holdig nesespray. Spør legen din om denne har vurdert muligheten for migrene. Enkelte typer migrene kan gi rare nevrologiske symptomer ( oftest flimring for synet og nymmenhet i deler av kroppen) før en oftest ensidig og bankende hodepine kommer. kan være ledsaget av lysskyhet og kvalme. Migrenehodepine varer typisk fra noen timer til 2 døgn. Det finnes egne "hodepine-skjemaer" som kanskje legen din har. Disse kan du få med hjem for å registrere hvordan anfallene arter seg. Når røntgenlegen har konkludert med en ufarlig cyste som antakelig ikke er årsak til hodepinen, så er nok dette riktig. Ville vel synes det var rimelig å kontrollere med et nytt bilde om ca. 1 år. Dersom årsak ikke finnes, kan du kanskje ha hjelp av fysioterapi for mulig stramme muskler i nakken. Svimmelhet og hodepine man ikke finner årsak til bør kanskje utredes videre; både øre-nese-halslege, øyelege og nevrolog kan være aktuelle medhjelpere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/196771-cyste/#findComment-1386038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.