Gå til innhold

Husdyrproblem:Hva synes dere jeg skal gjøre med dette?


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Trenger noen råd.

Etter at jeg har vært hos noen med katter eller hunder eller andre dyr som går løst i huset, så synes jeg at jeg må skifte alt tøyet når jeg kommer hjem for å ikke få pratikler ifra dyrene over i boligen min. Det hadde jo ikke trengt å være så slitsomt, men jeg er til stadighet hos folk som har dyr. På en måte så tenker jeg at dyrene er jo kansje skitne, de vasker seg jo ikke med såpe og slikt, så er jeg engstelig for å bli allergisk mot dem. (Skjønner forresten ikke at folk orker å ha dyr frivillig inne i boligene sine...) Det er vel kansje tvangshandligner da jeg sliter med tvangslidelse, men hva synes dere jeg skal gjøre? Forsøke å bare gi blaffen og ha samme kærne på meg? Tror dere at det er trygt? Tenk om jeg får allergi av det og må vaske hele boligen min, grøss og gru... Det høres sikkert rart ut, f.eks. folk sier at katter er renslige, men det blir jo hår over alt og de bruker jo ikke noe såpe til å vaske seg, de bare slikker seg, ikke vet jeg om det kan kalles "renslig"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dyre-elskeren

Etter min mening har du ett problem som du bør søke hjelp for. Jeg liker også å ha det rent rundt meg, men har både hund og katt. Har hatt det hele livet, og aldri blitt syk av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest teitur33

Tenk om du blir allergisk?? Det er jo bare bra, for da har du i det minste grunn til å skifte klær.

Unnskyld hvis du synes jeg bruker en flåsete tone, men jeg er av den oppfatning at man har faktisk NOE kontroll over egne tanker.

Selvfølgelig må du ha på deg klærene etter dyrebesøk, hvis ikke så er det jo tvangstankene og ikke DU som styrer livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen dyreangst

Det der må du ta fatt i ganske fort før det blir kronisk. Har du anlegg for tvangstanker fra før er det ikke lenge før dette kommer til å bli et større problem enn du ønsker. Da ender det kanskje opp med at du ikke kan besøke noen du kjenner som har dyr. Slike ting forsterker seg.

Tar du først av klærne er det gjort. Stå imot den tanken (stå i angsten) en stund og da går det lettere over.

Men du må gjøre noe aktivt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hatt anlegg for å bli alergisk mot dyr, ville du vært det for lenge siden. Det er med andre ord helt trygt å oppholde seg i nærheten av dyr og å ikke skifte etterpå. Det er også en irasjonell frykt.

Om du ikke klarer å hamle opp med tvangstankene og tvangsmønstrene på egen hånd, bør du oppsøke hjelp snarest, før dette begrenser livet ditt enda mer.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...