Gå til innhold

Glemsk-ukonsentrert på cipralex


Gjest skremtogglemsk

Anbefalte innlegg

Gjest skremtogglemsk

Er det flere enn meg som har opplevd og bli glemsk og ukonsentrert på cipralex. Har alltid hatt en enorm huskesans, så dette skremmer meg litt. Greier liksom ikke konsentrere meg om en film eller god bok lenger heller?

Om det er cipralexen som gjør det, vil det da gå over etter behandling?

-skremt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei jeg har gått på cipralex i over ett år og endelig gått over til noe annet. jeg var glemsk, ukonsentrert, følte meg dum rett og slett. klarte ikke huske setninger og ble dårlig til å prate på en måte. Sexlysta forsvant og jeg hadde konstante nakkehodepiner og var anspent i musklene og stresset, og svettet hele tiden så sminken rant av...huff, så nå prøver jeg Fontex, håper det blir bedre. Og håper at du finner ut av det med Cipralex, for noen fungerer det og andre ikke i det hele tatt, slik som meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solemaniya

Jeg opplevde å bli slik som du beskriver da jeg var deprimert. Jeg startet med cipramil og har brukt det nå i tre år. Det gikk over etterhvert og nå føler jeg meg såpass bra at jeg er begynt å trappe ned på cipramilen.

Jeg var alltid sikker på at dette var pga. depresjonen, ikke bivirkninger av medisisnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemsk og ukonsentrert pga Cipralex vet jeg ikke helt. Er nemlig det fra før av og jeg.....! Det med ukonsentrert er også noe som følger med en annen diagnose jeg har: fibromyalgi så derfor slet jeg med dette fra før. Husker ikke det ble spesielt verre ifjor da jeg starta med Cipralex.

Jeg sluttet etter et halvt år, men funnet ut at det var for tidlig så nå starter jeg opp igjen fordi dem hadde veldig god effekt på meg. Får se fremover da....det med ukonsentrert og glemskhet. Prøve å legge merke til om det blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at det er cipralexen som er den største synderen. Jeg har selv gått på cipralex, og vet jo at vi reagerer individuelt med hensyn til bivirkninger. Jeg sliter og slet med konsentrasjon, hukommelse. Og tror det ofte er vel så mye depresjon og eventuell annen bagasje en bærer med seg i livet som tar veldig mye energi, og gir lite igjen til å få et "klart" hode. Og så kommer kanskje cipralexen på toppen og gjør sitt.

Samtidig, er en veldig deprimert, er sjansene store for at hukommelsen og konsentrasjonen ville blitt verre uten cipralex.

Jeg har nå sluttet på cipralex, men sliter like mye med konsentrasjon og hukommelse. Så mye annet, angst og bagasje fra livet som suger energien ut av meg.

Poenget mitt er vel egentlig at en får prøve å akseptere det. Ikke tenke at en er blitt dummere, ikke la det gå utover selvbildet, men legge opp livet deretter.

Jeg prøver på det nå, men det er ikke så lett.

Lykke til du også.

Vh bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...