Gå til innhold

alkoholproblemer og medisiner


Gjest Haribo25år

Anbefalte innlegg

Gjest Haribo25år

Kom i utgangspunktet til en psykiatrisk klinikk fordi jeg hadde rusproblemer. Ble litt presset av en venn. Slet med utpreget helgedrikking. Hvor jeg drikker meg så full at jeg ramler og slår meg og nesten blir alkoholforgiftet. .

I spørreskjemaer har det kommet fram til at jeg er dypt deprimert og suicidal. Men jeg går hos en sosionom. Og hun snakker bare om å redusere alkoholbruken og sånt. Og når jeg har det sånn som jeg har det nå driter jeg i det. For min del har jeg satt meg på toget til helvete. Og om jeg tar meg en drink på veien. også?

lest endel på forum for rusmisbruk og der virker det som om du ikke kan gå på noen medisiner . ikke lykkepiller heller.

Tror at hvis jeg hadde hatt tiltak til å greie å gjøre noe med vektproblemet mitt. stå opp av sengen , holde leiligheten ryddig etc ville jeg få det bedre.

isolerer meg veldig fordi jeg er så likegyldig og trist.

Men tingen er at jeg har ikke en lege.. jeg har en sosionm. hun er grei og alt det der. men som sagt konsentrerer hun seg om antall alkoholenheter. og som en helgedrikker , er edru fra mandag til fredag. så føler jeg at vi ikke griper det ann på riktig måte.

noen råd hvordan jeg skal få hjelp til mer enn det lille rusproblemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blenda1365380899

Det er opp til deg. Du har tatt ett steg, egentlig ikke inn i helvete, men kanskje en annen vei.

Hvordan klarer du å holde deg til bare helgene med fyll?

Du har egentlig styrke. Derfor er det irriterende når du skriver slik du gjør.

Sett deg små mål. Ett mål av gangen.

Kanskje det målet er å redusere på drikkinga. Så kan du medisineres riktig. Medisineres ift. depresjon.

Du har en fastlege som du kan gå til og diskutere medisiner.

Bruk de hjelperne du har rundt deg. Enten de er sosionomer eller hva de er. Poenget ligger ikke der.

Up to you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solemaniya

Alkohol virker depressivt. Når du inntar slike mengder alkohol blir du depressiv i noen dager etterpå. Da søker du bedøvelse i alkoholen og blir depressiv igjen. Du er inn i en ond sirkel, og må ha medisinsk hjelp. Dra til lege med engang og fortsett hos sosionomen. Ta imot alt av hjelp og alle utstrakte hender. Det lønner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...