Gå til innhold

NHD: overgrep og spidometrimåling


Gjest Løgn eller sannhet

Anbefalte innlegg

Gjest Løgn eller sannhet

Overskriften høres kansje helt rar ut men dette er en teori jeg har tenkt litt på og som jeg ønsker bekreftet eller avkrefte.

Skal til legen om en måneds tid og vil høre med ham, men vet ikke i hvilken grad han har greie på dette.

Jeg har i barndom og som voksen vært utsatt for incest og overgrep, blitt brukt for økonomien, hatt ansvar for hel familie mm.

For en del år tilbake så begynte senskadene å slå til, og jeg endte opp som på attføring noe år, gikk til behandliger mm.

Gikk til, hva kalles det nå igjen da, psyko_fysioterapi, et eller annet.

Det fikk jeg iallefall beskjed om at jeg var et veldig typisk overgrepsoffer i måten å føre meg på.

Han så også på meg halvt avkledd og sa noe som overrasket meg veldig.

Jeg har sånne "søkk" inn under ribbena, har alltid trodd jeg har vært "født sånn" men han sa at dette var gangske typisk for slike som meg.

Vi gikk liksom og holdt pusten hele tiden og brukte ikke lungene og da fikk vi slike store søkk inn under ribbena.

Ellers så hadde jeg en meget stolt og sterkt holdning sa han.

Nok om det, jeg kom meg heldigvis og har nå endelig et godt og harmonisk liv.

Men så må jeg til legen for dårlig pust. Har tatt bilder av lungen som er normale, han hører ingen ulyder på lungene, jeg har ingen hoste, slim, pip.

Men på spidometrien så lå den ene verdien på ca 60 og denne gikk opp i 100 etter litt medisin, den andre verdien lå på litt over 50 og forble uendret.

Så da lurer jeg på. Om en er så forknytt over såpass mange år at det syntes utvendig, som med disse søkkene, kan det da skje at også lungene forandrer seg innvendig? Kan man helt enkelt ha utrenede lunger og dårlig kapasitet fordi de ikke er brukt?

Når man tenker sangere, svømmere mm. så skjer jo slikt den andre vegen, altså at de er godt opptrente.

Tenkte kanskje jeg merket såpass mye til det nå fordi jeg endelig slapper en del av i livet og krever mer av lungene mine.

Jeg har jo heller i livet, som mange som meg, ikke drevet på treningssenter, sunget i kor el. andre ting som krever kropp.

(er til utreding for astma, allergier mm. så jeg vet det kan være dette til del)

Men teorien er interessant så jeg håper du gir den en tanke. Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...