Gå til innhold

knivende smerter i mage,underliv,endetarm.

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret liten jente

Heia, nå begynner jeg å bli litt bekymret, pleier alltid å ta lett på ting og er ikke den typen som springer til legen for ingenting.

men i 6 mndr ca nå har jeg innimellom, noen dager i måneden fått knivstikkende KJEMPEVONDE smerter i venstre side, de iler nedover i underlivet og bak i endetarmen, dette varer avogtil frem og tilbake en hel dag, eller bare noen timer.

men det gjør så vondt at jeg må stålsette meg og bite tennene sammen for å ikke hyle, og jeg klarer ikke bevege meg når det holder på, det er intenst i et til to minutter, så murrer det bare, så setter det igang igjen, og slik holder det på..

det er under navlen rett over skambenet på venstre side, inni... ilende smerter som om noen drar en nål inni der, og det gjør veldig vondt i åpningen av inderlivet, oppe mot livmorhalsen, og så piler det bak mot endetarmen...

det er ikke celleforandringer i livmorhalsen, dette fjernet jeg netopp i forige uke, disse smertene var før jeg opererte.

men er nå kanskje enda vondere og offtere.

hva kan dette være?

skal gå til legen på mandag, men leger sier bare at de ikke finner ut hva det er og sender deg hjem 200 kr fattigere, så hva er vitsen?

håper noen her har opplevd det samme? slik at jeg kan få råd??

det er ikke blod eller slim i avføringa, men avogtil vondt å gå på do, og hard avføring.

har vært på sykehuset tidligere på grunn av problemer med tarmene, men da fant de heller ikke ut av hva det var, men nå er smertene i underlivet og magen også.

håper noen kan hjelpe?

nb. har vært mye syk også den sisste tiden, feber i 5 dager, lungebetennelse. osv osv..

er ung, gift og har født mange barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/196868-knivende-smerter-i-mageunderlivendetarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer disse smertene når som helst, eller kan det hende at du har smerter under eggløsningen?

leste ikke godt nok innlegget ditt men tenker at det kanskje har vært noen nerveceller som har kommet i klem under opasjonen. har du tatt kikkhull? mulig det er noe som går over med tid og stunder men når du er så plaget bør du få det sjekket opp hos lege evnt gynekolog

Gjest lei smertene

ok leste innlegget en gang til og husker litt mer. har du disse smertene hvis du har løs avf også? kan det være hard avf som gir smerter i tarm og nedover?

heia, jeg føler ikke dette har noen sammenheng med hard aføring, smertene kan være der selv om jeg dager kan komme greit på do, i dag har jeg en ok dag igjen, men i gr klarte jeg nesten ikke gå, blir helt stiv, får frysninger på grunn av smertene. veldig fortvilende.

jeg vet når jeg får eggløsning, men da er det svakere knivende smerter rett under navlen, det er ikke det dette er. for det kommer altfor offte til å kunne være det, og så er det dette med endetarmen, det er kjempevondt der også, slik er det ikke når jeg har eggløsning.

huff.. får gå til legen og krysse fingrene om at de tar det seriøst, og slipper å få enda ei regning og bli sendt hjem uten å bli noe klokere..

takk for hjelpen ialfall.

klem

heia, jeg føler ikke dette har noen sammenheng med hard aføring, smertene kan være der selv om jeg dager kan komme greit på do, i dag har jeg en ok dag igjen, men i gr klarte jeg nesten ikke gå, blir helt stiv, får frysninger på grunn av smertene. veldig fortvilende.

jeg vet når jeg får eggløsning, men da er det svakere knivende smerter rett under navlen, det er ikke det dette er. for det kommer altfor offte til å kunne være det, og så er det dette med endetarmen, det er kjempevondt der også, slik er det ikke når jeg har eggløsning.

huff.. får gå til legen og krysse fingrene om at de tar det seriøst, og slipper å få enda ei regning og bli sendt hjem uten å bli noe klokere..

takk for hjelpen ialfall.

klem

skjønner veldig godt, frustrasjonen. Om du tror det er endetarmen så be om å få en røngten av den, for å forsikre deg om du ikke har brokk eller noe sånt. Det hender etter fødsler og mye press på tarmen at endetarmen kan hoppe litt ut av stilling. Det kan skape store problemer og gi smerter. Og da må det opereres

lykke til ihvertfall:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...