Gå til innhold

overspising


pappeske

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem, og det er at jeg overspiser hver eneste dag. Jeg stapper i meg mat og spyr det ut igjen. Jeg føler meg så ensom. Før da jeg var mindre overspiste jeg bare da jeg var lei meg, men nå overspiser jeg uansett dagsform. Jeg spiser hjemme. Alt jeg får tak i som frister. Så sykler jeg helt til kjøpesenteret eller andre plasser og spyr igjen. Jeg er så desperat. Jeg stjeler penger for å få tak i mat også. Mat som jeg ikke nyter men som jeg bare sluker i rekordfart.

Jeg går til behandling hos psykoseteamet i fylket pga at jeg hører stemmer, har tankeforstyrrelser og er mistenksom mot folk. Jeg har nevnt det til dem, og de sier at jeg skal prøve å lytte til fornuften. Problemet er at det ikke finnes fornuftige tanker når overspisningstrangen kommer. Jeg klarer rett og slett ikke å stoppe.

Jeg veier 55 kg og er bare 162 cm høy. Jeg vet at jeg er feit, og jeg prøver å slanke meg, men det nytter ikke uansett hvor mye jeg går inn for det.

Hva skal jeg gjøre for å klare å slutte? Alt er så meningsløst. Jeg klarer ikke gjøre noe på fritiden. Er så tiltaksløs. Jeg har absolutt ingen venner. Jeg har ingen å være sammen med og livet er dritt.

Alt som gjelder er spising. I det siste har jeg blitt mer og mer deprimert og jeg har selvmordstanker. Stemmene i hodet sier jeg skal hoppe fra ei bru og at det hadde hjulpet om jeg skadet meg. Jeg vet ikke lenger... Vet jeg ikke burde høre på stemmene, men jeg er så alene.

unnskyld for et rotete innlegg.

Hilsen jente 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Pappeske. 162 og 55 kg, det er normalvekt for din høyde det.

Jeg tror du trenger mye hjelp nå. Er en innleggelse helt utelukket?

Går du på medisiner? I tilfelle du gjør det, så kanskje det er på tide og enten justere dosen eller finne mer egnet medisin. Det er ikke bra når stemmene som ber deg om å ta livet av deg får ta overhånd.

Syns ikke du skulle slite med dette alene. Ta kontakt med behandlerne dine og si du må ha mer og bedre hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vondt å lese hvordan du har det! synes som marie sier at du kanskje burde prøve å justere medisinene dine. for det er mulig å bli kvitt stemmene. og depresjonen.

kanskje hadde en innleggelse vært på sin plass. kan du ikke nevne det for behandlerene dine? jobb for å spise regelmessig, fire fem måltider om dagen, som er riktig sammensatt. dette vil minske suget ditt etter mat! ellers så er det jo noen psykose medisiner som øker matsuget..

vet hvor jævelig en sf er.. slitt i 10 år selv. men det går ann å komme seg ut av det, og du er jo bare 17 år. du har alverdens med tid forann deg! og livet, det kan bli så mye bedre.

men det virker på meg som om du har et behandlingsapparat rundt deg som ikke virker helt som det skal. for en 17 åring skal ikke gå rundt med stemmer i hodet som forteller en at man skal ta livet sitt..

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest riiikkka

når du overspiser og spyr så vil du fortsette med det så lenge du slanker deg, for da kommer suget og tankebristen om at "nei nå har jeg allerede spist så mye at jeg like gjerne kan spise mye mer og spy!" Den sirkelen bryter man ikke så lenge en slanker seg. Du er forøvrig helt normal og slank med den vekten. Iallfall drev jeg på slik jeg og da jeg var yngre, men har ikke noe trang til overspising i det hele tatt når jeg ikke slanker meg. Man blir ikke feit av å spise mat, jeg spiser hva jeg vil og jeg trener, dermed syns jeg at jeg får fin kropp selv om jeg veier over 46 kg, eller 50 for den saks skyld. Men hvordan du kommer dit vet jeg ikke, er bare glad jeg er over det selv jeg. Men som sagt så vil du alltid overspise så lenge du vil slanke seg en vekt som er tynnere enn det som er normal for deg der du må spise minimalt, slik er det for alle mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...