Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg er en 37 år gammel jente som nå har sittet og lest alle innslag om ekstraslag men har alikevel endel spörsmål som jeg ikke kan se er presentert her.Jeg har i perioder ekstremt mange ekstraslag,hvert 6 slag er ekstra,og har värt i gjennom de fleste undersökelser som ikke viser noen feil på hjertet.Denne uken ble ekstraslagene så plagsomme at jeg

oppsökte lege.Han vil ikke gi meg beta-blokkere fordi jeg har relativ lav puls,55-60 slag i minuttet. Det virker som om ekstraslagene öker veldig i perioder som jeg er plaget av depresjon,jeg kan ikke bruke såkalte lykkepiller fordi disse igjen gjör at ekstraslagene öker voldsomt. Hvilke andre behandlinger kan da gjöres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19690-ekstraslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Siwan.

Selv om du har en rel. lav hvilepuls (55-60 er ikke spesielt lavt), vil du kunne ha nytte av en periode med en betablokker. Det er mulig du ikke får vesentlig lavere hvilepuls med betablokkade, hvertfall ikke slik at du vil bli subjektivt besværet av det.

Endel av de antidepressiva som foreligger på markedet har effekt på hjertets tendens til ekstraslag. Noen personer må ta sikte på en viss eksperimentering med forskjellige antidepressiva for å finne ut hvilket middel som gir minst tendens til rytmeforstyrrelse.

Det at du får ytterligere økning av disse plagene i depresjonsperioder indikerer forøvrig at du vil kunne ha nytte av betablokkade. Vær imidlertid oppmerksom på at enkelte kan reagere med en viss tretthet på betablokkere.

Hvis ekstraslag-plagene dine ødelegger hverdagen din, bør du ta en slik utprøvning opp med din lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19690-ekstraslag/#findComment-86590
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...