Gå til innhold

Forteller dere det til familien?

Anbefalte innlegg

Jegvilblifrisk

Hei, jeg bare lurer på noe enkelt. Hvis dere er deprimerte eller noe forteller dere det til for eksempel moren deres eller andre i familien? Jeg tør nemlig ikke fortelle noe til familien i frykt for at mamma eller noen blir å bruke min psykiske lidelse mot meg, eller ikke hjelper meg og støtter meg. Det hendte nemlig en gang før, hun bare dreit i meg og jeg da jeg var på mitt verste, avviste meg fullstendig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197007-forteller-dere-det-til-familien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjekk lenge før eg fortalde til mine nærmaste at eg sleit. Eg opplevde at dei fleste av dei vennane eg hadde trekkte seg bort då eg ikkje var slik dei var vand med. Heldigvis fekk eg nye venner som lærte meg å kjenne med fleire sider av meg. Etter kvart fekk eg tilbake dei gamle vennane og familien på ein ny og bedre måte. Men det er tøfft å stå åleine.

Ja snakker med min mor, og noen få venner. Dvs, jeg er åpen om det men legger ikke nødvendigvis ut i det vide og brede. MEN snakker lite med min mann og svigerforedre, selv om det er de jeg har mest rundt meg.

De har liten forståelse og jeg føler de rotter seg sammen mot meg... Sier at jeg må komme meg på jobb etc

Dessuten fritter svigermor ut min mann ang meg når jeg ikke er tilstede. Hvorfor kan hun ikke spørre meg...? Og han, den tosken, svarer "jeg vet ikke" selv om jeg har fortalt han mye. Jeg tror han glemmer hva jeg sier og skubber det bort.

Dette ble utrolig rotete så nå lagrer jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...