Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 2. februar var jeg hos lege fordi jeg hadde vond hals og hadde hatt feber på 38,5 et par dager forut. Det ble tatt blodprøve (i fingeren), CRP var på 200, og prøver fra halsen viste at det var streptokokker der. Jeg fikk penicilinkur, og etter to - tre dager var halsondet borte. Jeg tok kuren som foreskrevet videre. 4. februar, altså for 14 dager siden fikk jeg vondt i muskelen/ muskel/ senefestet ved venstre skulderblad. Det føltes som om muskelen var forstrukket, som når man har ligget galt eller er støl. Smerten var intens, spesielt om natten når jeg la på den siden. Etter et par dager forsvant smertene i skulderen, men dukket opp på samme måte i en muskel midt i ryggen, nok en gang føltes det som om muskelen var overbelastet, uten at jeg hadde gjort noe spesielt. Etter et par dager flyttet smertene seg til høyre overarm, deretter til venstre lår, så bak venstre kne, og nå har jeg det i venstre overarm. Mønsteret har vært klart, smerter 2 - 3 dager på et sted som forsvinner like brått som de starter for så å dukke opp et annet sted. I natt var det spesielt plagsomt, og jeg fant ingen stilling å ligge i som ikke forsterket smerten. Jeg forsøkte å ta en Paracet, men det hadde ingen virkning. Allmenntilstanden ellers er bra, ingen feber eller andre sykdomstegn. Jeg er kvinne og 30 år. Noen ide om hva dett er og om noen behandling finnes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19705-muskelbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

kan ikke umiddelbart skjønne hva dette er. Synes det er rimelig at du får sjekket infeksjonsprøver, endel blodprøver som påviser skade i muskelfibre ( CK), samt eventuelle reuma-prøver. Det høres ikke ut som de "kjøtt-etende streptokokkene".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19705-muskelbetennelse/#findComment-86846
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...