Gå til innhold

Kragebensbrudd

Anbefalte innlegg

Jeg (mann - 29 år) har pådratt meg et brudd i kragebenet på venstre side. Røntgenbildet viser at bruddet peker oppover. Jeg bor i utlandet (Afrika) i et område der jeg ikke har tilgang til et helsevesen av norsk standard, så jeg lurer på om behandlingen jeg har fått fra den lokale legen er korrekt.

Jeg har fått smertestillende tabletter og en 8-formet Clavide bra som dekker bruddstedet, over nakken og under armene. Denne skal jeg gå med i 6 uker ifølge legen. Jeg kjenner uansett at det klikker i bruddstedet når jeg beveger meg, 3 dager etter ulykken. Hva slags behandlig gis i Norge av et kragebensbrudd. Skal man holde seg total i ro, eller kan man fungere relatvit som normalt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197099-kragebensbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det høres ut som du har fått samme behandling som vi ville gitt her hjemme. 8-talls-bandasjen vil virke litt smertedempende ved at den holder brudd-endene litt fra hverandre. bruddene gror av seg selv, og opereres kun dersom det er stor avstand mellom brudd-endene eller det er stor feilstilling. Selv om så skulle være tilfelle, så gir dette sjelden plager. Du skal være i ganske normal aktivitet, men unngå belastninger på armen/skulderen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197099-kragebensbrudd/#findComment-1386047
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...