Gå til innhold

Migrene og medisinen stemetil

bugge -jenta

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lider sterkt av migrene og har gjort dette i lang tid, hyppig (hver 10 dag i snitt sån ca, lange (gjerne tredøgns anfall på det verste), migrenemedisiner virker ganske dårlig, prøvd de fleste triptaner. Sist betablokker, som jeg ikke kunne gå på som forebyggende medisin.

Nå har psykiateren min "satt meg" på en medisin som heter stemetil, veldig liten dose ,10 - 15 mg. Det har så langt aldri gått så lang tid mellom migreneanfallene. Siden jeg begynte på de hadde jeg et mildt endags anfall dagen etter, men nå har jeg mistet tellingen, tror det må være nesten tre uker siden forrige anfall. Det er det mest lovende jeg har prøvd så langt i hvert, så får vi se.

Om medisinen, les felleskatalog. Blir brukt til mye forskjellig, Menieres desease, psykoser, angst, migreneforebyggende med mer.På høye doser tror jeg ikke dette er en så kjekk medisin for alle. Dosen jeg går på er bitteliten i forhold til de med schizofreni og psykoser for eksempel, så bivirkningslisten er i denne sammenhengen uvesentlig. Litt trettere kanskje den første tiden, men er ikke bombesikker på at det skyldes medisinen. Begynte på 15 mg, gikk derfor ned til 10.Men har fortsatt ike fått migrene. Det kommer jo snart, men kanskje ikke så ofte eller så lenge....(?) Det er mitt ørlille håp nå.

Ville bare nevne det til andre desperate, utarmede migrenelidende sjeler.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Dette er interessant!! Koster de en formue, forresten...eller er det et smutthull slik at man kan få de på blå resept?

Noterer dette :-) Alt som kan bidra til færre anfall blir tatt imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er interessant!! Koster de en formue, forresten...eller er det et smutthull slik at man kan få de på blå resept?

Noterer dette :-) Alt som kan bidra til færre anfall blir tatt imot!!

Du kan få de på blå resept skrevet ut mot nettopp migreneforebygging.

Vel verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...