Gå til innhold

føflekk eller vorte...?

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje et vortesvin

Kjære lege!

Jeg er ei jente på 25 som har hatt en "føflekk" på armen så lenge jeg kan huske. Men nå har "føflekken" skiftet utseende og ligner mer på en vorte. (har vært plaget med vorter i min barndom).

Utseende på "flekken" var før rund, litt utstående, lysbrun og på størrelse med en Friskpust - tabelett (*ler litt av sammenlingning*). Huden i ormrådet var mykt. Nå er "flekken" sklidd litt ut... og er slett ikke rund mer, den er også blitt mer utstående - i størrelse er den kanskje det dobbelte av før. Fargen er nå både lysbrun, hudfarget, litt mørk og litt hvit. Den er tørr og hard - ligner på en vorte - som nevnt tidligere, også klør den.

Jeg klamrer meg til håpet om at "føflekken" min er en ufarlig, liten vorte... Vil jeg kunne finne dette ut med å prøve en type vortefjernings middel? Altså at hvis den forsvinner da så var det en vorte, og hvis den ikke gjør det så er det en føflekk? Er det så enkelt, tro....? Hvilke type vortemiddel bør jeg eventuelt prøve (om det finnes flere ttyper da)

Er det noen steder på nettet hvor jeg kan finne bilder som jeg kan sammenligne føflekk-vorten min med?

Håper på raskt svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19757-f%C3%B8flekk-eller-vorte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Det er ikke vanlig med "barnevorter" midt på armen. Sikker diagnose får du først etter at legen har sett på den, eventuelt etter fjærning og undersøkelse i mikroskop. Synes du skal få den undersøkt før du begynner "å irritere den ".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...